پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به کنگره حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

بر ما لازم است که تا حد توان از شخصیّت این ولی نعمت یعنی فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تکریم و تعظیم کنیم و نام خود را جزء خادمان و ارادتمندان ایشان ثبت نماییم و در روز شهادتش مجلس عزا برپا کنیم و صدا و سیمای جمهوری اسلامی این روز را روز عزا اعلام کند و ب

5c1884504ad73 1

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد ‌لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الطّیبین الطّاهرین

با سلام و تحیّت به آن مجمع محترم و عرض تسلیت شهادت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها)

حضرت معصومه (سلام الله علیها) دارای شخصیتی رفیع و ممتاز و والا می‌باشند تا جایی که ائمه اطهار علیهم‌السلام از مقام آن حضرت سخن گفته و قبل از ولادت حتی پدر بزرگوارش نام او و موقعیّت و عظمت او را ذکر کرده‌اند. امام صادق (علیه‌السلام) فرمود الّا انَّ قم حرمی و حرم ولدی من بعدی، بدانید در قم حرم من و حرم فرزندانم بعد از من خواهد بود و در بیان دیگر اشاره به مدفن حضرت معصومه (سلام الله علهیا) در قم و وجوب بهشت بر زائران آن حضرت سخن می‌فرمایند.

این بانو فرزند امام و خواهر امام و پرورش یافته دامان امامت است که هر بعد از ابعاد زندگی این شخصیّت ساعت‌ها زمان می‌برد که در باب آن سخن گفته شود، عبادت‌های آن بانو تا جائی بود که به مقام عصمت (عصمت به معنای خطا و معصوم بودن از گناه نه به معنای عصمت چهارده معصوم علیهم‌السلام بوده و لقب معصومه برای او قرار داده می‌شود و زیارت او زیارت امام معصوم می‌باشد که حضرت رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى.

شخصیت این بانو آنچنان است که زیارتنامه از امام معصوم صادر می‌شود و مقام محدثه بودن را در کتب روائی ما بنام خود ثبت می‌کند، امروز نیز حرم آن حضرت به عنوان آشیانه آل رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) مرکز علم و دانش و فقاهت می‌باشد. بر این اساس معجزه قرن یعنی انقلاب اسلامی ایران از کنار حرم این بانو آغاز گردید و صدای اسلام ناب به گوش کل جهان رسانده شده است.

بر ما لازم است که تا حد توان از شخصیّت این ولی نعمت یعنی فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تکریم  و تعظیم کنیم و نام خود را جزء خادمان و ارادتمندان ایشان ثبت نماییم و در روز شهادتش مجلس عزا برپا کنیم و صدا و سیمای جمهوری اسلامی این روز را روز عزا اعلام کند و به شخصیّت این بانو  بپردازد، علما و خطبا و مداحان محترم این روز عزا را اهمیت دهند و اقامه عزا نمایند.

در پایان از همه دست‌اندرکاران این جلسه با شکوه خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه و حضار محترم تشکر نموده و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 

حسین نوری همدانی