روحانیت باید مبانی ناب تشیع را به جهان معرفی کند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه دشمن سعی می کند با شیعه هراسی و اسلام هراسی جلوی اثرگذاری تشیع در جهان را بگیرد، گفتند: امروز روحانیت باید مبانی ناب تشیع را به جهان معرفی کند.

5c813d14f0f7b 1

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع عصر امروز در دیدار طلاب و فضلای بوشهر با اشاره به اینکه قشر علما میان اقشار مختلف مردم از فضیلت بسیاری برخوردار است، گفتند: این فضیلت بدان جهت است که عمر خویش را در راه علم دین صرف و سعی می کنند تا دیگران را به سوی دین دعوت کنند.

معظم له ادامه دادند: بر اساس روایات، کسی که در راه طلب علم دین قدم برمی دارد نزد خداوند محبوب است؛ شغل طلبگی بسیار بافضیلت است اما باید دانست که این شغل در عین اینکه دارای فضیلت است، دارای اهمیت و حساسیت بسیاری نیز هست.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه طلاب علوم دینی باید همواره در نیت ها و اعمال خود اخلاص داشته باشند، عنوان کردند: ما باید افزون بر اخلاص در نیت و عمل، همت بلند داشته باشیم و در این راه بسیار دشوار به حداقل ها اکتفا نکنیم؛ طلاب همواره باید تلاش کنند که به یک عالم فقیه بزرگ و وزنه ای برای دین تبدیل شوند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: انسان باید دارای سعی و کوشش باشد، زیرا رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت بدون سعی و تلاش ممکن نخواهد بود؛ باید بدانیم که هر کسی کوشاتر باشد، به مجد و عظمت بیشتری دست خواهد یافت.

ایشان با بیان اینکه رسیدن به قله های پیشرفت مرهون اراده قوی است، ابراز کردند: طلاب برای پیشرفت باید اراده خود را قوی کرده و در امور خود منظم باشند، زیرا انسان بدون برنامه و نظم نمی تواند پیشرفت کند؛ با دقت در سیره علمای بزرگ در می یابیم که این بزرگواران همواره منظم بوده اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی ادامه دادند: خودسازی و تهجد و نماز شب نیز برای طلاب علوم دین لازم است، زیرا علوم دینی به وسیله خودسازی و ارتباط با خداوند شکوفا شده و نورانیت پیدا می کند.

معظم له در ادامه بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به کتاب شریف نهج البلاغه تأکید و عنوان کردند: باید بدانیم که این کتاب نورانی در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سبک زندگی برای ما برنامه دارد و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

ایشان به ویژگی های درس امام خمینی(ره) اشاره کردند و با بیان اینکه امام راحل توانستند با به ارمغان آوردن اسلام ناب محمدی در جهان تحول ایجاد کنند، گفتند: درس ایشان تنها به فقه و اصول محدود نمی شد، بلکه سعی می کردند همه معارف اسلامی را در درس خودشان برای شاگردان مجسم کنند؛ ایشان شاگردان خود را با مفاهیمی همچون انسانیت، شجاعت، سیاست، شیوه های تأثیرگذاری و مواردی از این دست آشنا می ساختند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی اضافه کردند: امروز همه دنیا امام خمینی(ره) را به عنوان پیشگام در مبارزه با استکبار و استعمار می شناسند و از ایشان الگو می پذیرند؛ باید دانست که روز به روز بیداری اسلامی در جهان فراگیر شده و این پدیده در حال درنوردیدن مناطق مختلف جهان است، بنابراین نباید عده ای بگویند انقلاب اسلامی تأثیرگذاری خود را از دست داده است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به ضرورت توجه طلاب و روحانیون به اخلاق تأکید کردند: طلاب باید به گونه ای باشند که هنگامی که در جامعه گام بر می دارند، مردم از رفتارشان اخلاق ناب اسلامی را بیاموزند؛ باید بدانیم که اخلاق از بیان و تبلیغ اثرگذارتر است.

ایشان با بیان اینکه دشمن سعی می کند با شیعه هراسی و اسلام هراسی جلوی اثرگذاری تشیع در جهان را بگیرد، تصریح کردند: امروز روحانیت باید مبانی ناب تشیع را به جهان معرفی کند و جلوی تبلیغات دشمن را بگیرد؛ غربی ها می پندارند اسلام و تشیع، عقاید خشونت آمیز دارد، بنابراین وظیفه روحانیت امروز تبیین و ترویج عقاید اسلام و تشیع ناب در جهان است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر اینکه اسلام نسبت به همه مسائل موجود در جهان پاسخگو است، یادآور شدند: طلاب و روحانیون باید مبارز باشند و با خوب درس خواندن سعی کنند همواره در همه مسائل نظرات دین اسلام را تبیین کنند.