دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با معظم له

حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.این مسئولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به جهان معرفی کنند.

822f23f8-08b6-4cbb-9932-128b0139a38d

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه؛ آیت الله اعرافی با تقدیر از دستاوردهای سفر ایشان و هئیت همراه به چند کشور اروپایی و دیدار با پاپ فرانسیس فرمودند: لازم است کمیته مشترکی از سوی حوزه علمیه و واتیکان معین شود و نتایج مصوبات سفر پیگیری گردد.
معظم له دنیای کنونی را دنیایی پر آشوب توصیف نمودند و با اشاره به فتنه انگیزی و اختلاف افکنی دشمنان در میان امت اسلامی افزودند: بخش زیادی از دشمنی دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی متمرکز شده و در چنین شرایطی نسخه نجات بخش برای امت اسلامی، ایمان و عمل به معارف اصیل اسلام ناب محمدی است.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به موضوع مهدویت و گسترش آن و همچنین منجی گرایی در صحنه بین الملل خاطر نشان کردند: لازم است اخبار آخرالزمان و حوادث آن مورد مطالعه و بازخوانی قرار بگیرد و در حوزه‌های علمیه افرادی متخصص تربیت شوند که به مباحث مهدویت و حوادث آخرالزمانی بپردازند؛ چرا که ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که نسبت به زمان ظهور آمادگی مضاعف پیدا کنیم.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی تصریح کرد: باید در حوزه درس های تحلیلی، خارج و تخصصی در خصوص مهدویت بر پا شود و فرهنگ و آموزه‌ها و گفتمان مهدویت در مجامع بین المللی مطرح گردد.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه اهمیت فعالیت های بین المللی را بسیار ضروری دانسته و خاطر نشان کردند: این مسئولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به جهان معرفی کنند، حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.
معظم له با اشاره به ظرفیت های قرآنی، تفسیری، فکری و معرفتی حوزه علمیه فرمودند: باید حوزه گروهی را مسئول مطالعات تطبیقی میان حوزه و اهل‌سنت کند و به شبهاتی که در منابع تفسیری همانند: تفسیر طبری، ابن کثیر و... مطرح شده پاسخ دهند، و همچنین به گروهی از فضلای حوزه، آموزش داده شود که بتوانند معارف اهل بیت(علیهم السلام) را در عرصه بین الملل ارائه دهند.
شایان ذکر است در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی ضمن ارائه گزارشی از سفر خود و هیئت همراه به چند کشور اروپایی از جمله دیدار با پاپ فرانسیس و گفت‌وگو های فی مابین با تقدیر از رهنمودهای مراجع معظم تقلید، از حمایت حضرت آیت الله نوری همدانی مدظله العالی در این سفر تقدیر کرد و گفت: در دیدار با پاپ فرانسیس، ظرفیت های علمی و معرفتی حوزه علمیه به وی معرفی شد که مورد استقبال گرم، صمیمی و احترام‌آمیز پاپ قرار گرفت و وی نیز سلام متقابل خود را به مراجع معظم و تقلید ابلاغ کرد.