دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با معظم له

تبلیغ احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) می باشد/برای تبلیغ و ترویج معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) باید افرادی با توانایی های متناسب با این امر تربیت شوند

2b25ca0e-3fdd-48aa-89ff-37582900607d

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع عصر دیروز در دیدار با جمعی از اساتید و مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تبلیغ را از مصادیق بارز احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) دانسته و خاطر نشان کردند: قرآن می فرماید باید از میان هر امتی گروهی برای هدایت مردم برانگیخته شوند تا با نشر معارف الهی مقدمات رشد و تعالی جامعه فراهم گردد.
معظم له با اشاره نزدیکی ماه محرم فرمودند: وجود مقدس سید الشهداء (علیه السلام) در شب عاشورا در آن جریان بسیار پرتلاطم خداوند متعال را شکر می کند که چنین موقعیتی برای آن حضرت به وجود آورد که بتواند حقیقت دین اسلام را برای مردم بیان کند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اهمیت جایگاه تبلیغ اشاره نموده و افزودند: کار تبلیغ، کاری اساسی و بسیار بزرگ است؛ تبلیغ احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) می باشد که در اخلاق و رفتار آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تاثیر گذار است از این رو برای تبلیغ و ترویج معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) باید افرادی با توانایی های متناسب با این امر تربیت شوند تا به این کار بپردازند.
معظم له تربیت خطبا را کار بسیار بزرگی دانسته و فرمودند: در طول تاریخ فقها بسیار بوده اند اما خطبای توانایی که به توانند مردم را به جوش و خروش وادارند بسیار کم بوده اند و این امر ناشی از این است که تربیت یک خطیب نیازمند ویژگی های ذاتی خاصی می باشد. از این رو مبلغین دینی باید خداوند را شاکر باشند که معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم اسلام) را به مردم ابلاغ می کنند.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی آشنایی به تفاسیر قرآن و نهج البلاغه را یکی از مهم ترین نیازهای مبلغین برشمردند و تصریح کردند: باید مبلغین دینی با نهج البلاغه ارتباط بسیار تنگاتنگی داشته باشند. بنده معتقدم هیچ شخصی بدون آشنایی با نهج البلاغه نمی تواند خطیب شود.
مرجع تقلید شیعیان داشتن اخلاق حسنه و تواضع در میان مردم را عامل مهمی در جذب مردم دانسته و افزودند: همان طور که الفاظ و عبارات دارای معانی هستند که قرآن و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) مردم را هدایت و راهنمایی می کنند، اخلاق حسنه شما که مبتنی بر سیره اهل بیت (علیهم السلام) و فرهنگ قرآن باشد سبب هدایت مردم می شود و تاثیر آن از گفتار بیشتر است.
مرجع تقلید شیعیان در پایان فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان را فرصت مناسبی برای پاسخگویی به شبهات و ارتباط با نسل جوان دانسته و خاطر نشان کردند: رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه) به مسلمانان نسبت به فتنه های آخر الزمان و حوادث آن هشدار داده و فرمودند: در آن زمان که دشمنان بر شما هجوم می آوردند، اگر چه شما از جهت تعداد زیاد هستید اما اگر گروه گروه شده باشید همچون خس و خاشاک از بین می روید. باید این حوادث و انحرافات را باید برای مردم بیان نمود تا از اوضاع و شرایط زمان آگاه و نسبت به حوادث آن بصیرت داشته باشند.
معظم له در ادامه خاطر نشان کردند:دشمنان اسلام در طول تاریخ با آمیخته کردن حق و باطل و ایجاد شبهه سعی در انحراف جامعه خصوصاً نسل جوان داشته و ما امروز شاهد هستیم بیشتر سرمایه گذاری دشمن بر روی نسل جوان ما می باشد از این رو یکی از مسئولیت های مهم پاسخگویی به شبهات و روشنگری نسبت به فتنه های آخر الزمان و انحرافات اخلاقی و مذهبی جامعه است.
شایان ذکر است که در ابتدای این دیدار آیت الله نظری منفرد، و حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی خراسانی با بیان نیاز ها و فعالیت های گزارشی از عملکرد و فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداختند.