دیدار وزیر جهاد کشاورزی؛ سیدجواد ساداتی نژاد با معظم له

اگر چه بیشتر زحمت را کشاورزان و باغداران می کشنند اما بیشترین استفاده را واسطه و دلالان برداشت می کنند.

photo_2022-11-14_14-10-52

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی؛ سیدجواد ساداتی نژاد ضمن توصیف گستردگی فعالیت های وزارت جهاد کشاورزی و اهمیت امنیت غذایی فرمودند: مسئولیت شما بسیار مهم است چرا که شما در کنار سفره مردم حضور دارید از این رو باید تمامی سعی و تلاش شما در جهت بهبود سبد غذایی و در دسترس بودن مایحتاج مردم انجام گیرد، و مردم در تامین مایحتاج خود دچار مشکل نباشند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه توج به سلامت محصولات کشاورزی و دامداری را بسیار مهم خوانده و افزودند: باید با آموزش های مناسب و برنامه ریزی های دقیق کاری کرد تا فرآوردها و محصولات کشاورزی از سلامت کامل و بودن مواد زیان دار برخورد باشند.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی یکی از ابزارهای مهم در خنثی کردن تحریم های ظالانه دشمنان را ترویج کشاورزی دانست و خاطر نشان کردند: باید در این امور از علوم روز و تجربه های گذشته به خوبی استفاده نمود باید از کشاورزان و باغداران زحمتکش حمایت نمود و مشکلات آنها را حل کرد.
معظم له در ادامه با اشاره به کمبود آب و بارش کم در این چند سال افزودند: با توجه به کمبود آب در کشور و اینکه در کشور بارندگی ها کم شده است باید الگوی کشت مناسب بر اساس اقلیم مناطق مختلف طرح ریزی شود تا از شرایط موجد بیشترین استفاده برد شود.
معظم له همچنین یکی از اقدامات مهم در حمایت از تولید و کشاورزان حذف واسطه و دلالان عنوان نمود و خاطر نشان کردند: متاسفانه بیشتر زحمت را کشاورزان و باغداران می کشنند اما به دلیل نبود سازوکار مناسب در توزیع و پخش و همچنین نبود قیمت گذاری عادلانه بیشترین استفاده را واسطه و دلالان برداشت می کنند از این رو باید یکی از اولویت های شما حذف واسطه ها باشد.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی ریشه کنی فقر را یکی از برنامه های اصلی اسلام بیان نموده و اضافه کردند: مسئولین امر باید برای ریشه کنی فقر و گرسنگی که هم خواسته اسلام است تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرند. امام راحل همواره به رفع نیاز مستضعفان و برخورداری مردم از آسایش و فراوانی نعمت و حل مشکلات آحاد ملت عنایت ویژه ای داشتند از این رو باید توجه به مردم که همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند سرلوحه کارها قرار گیرد و کمبودها و مشکلات آنها حل شود.