پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» به هشتمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران

عکس-بیانیه.jpg02

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّة اللَّهِ فِی الأرَضینَ.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ» / (سوره مائده، آیه ۵۱)

آیه‌ شریفه بطور کلی خط مشی مسلمانان و جامعه‌ی اسلامی را با آمریکا و اسرائیل که نماد بخشی از یهود و نصاری و مظهر ظلم و ستم به بشریت هستند بخوبی روشن می‌کند، امّا در این شرایط حساس که بیش از ۹ ماه از حملات ددمنشانه اسرائیل به ملت مظلوم فلسطین و غزه می‌گذرد برخی کشورهای اسلامی نه تنها در روابطشان با آمریکا که پشتیبان اسرائیل است، تجدید نظر نمی‌کنند بلکه عوض کمک به مردم غزه برای اسرائیل آذوقه و امکانات می فرستند!

دنیا نسل کشی مردم مظلوم غزه را شاهد است، هزاران کودک معصوم مظلومانه جان باختند و بیش از چهل هزار نفر از مردم بی‌پناه غزه به شهادت رسیدند و بیش از یکصد هزار نفر هم مجروح و نقص عضو شدند و حدود ۲ میلیون نفر هم آواره خرابه‌ها هستند، نه آب آشامیدنی دارند و نه غذایی یافت می‌شود و کمک‌های بین المللی هم تحت اشراف صهیونیست‌ها به صورت ناچیز توزیع می‌شود.

وجدان بشری کجاست؟! بحمدللّه انسانهای آزادیخواه و افکار عمومی جهان از ظلم و جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین آگاه شده‌اند و امروزه مهمترین مراکز علمی و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به صحنه‌ی تظاهرات در حمایت از فلسطینیان و محکومیّت جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده است، امّا سرسپردگی آمریکا و اسرائیل به یکدیگر از مصادیق بعضهم اولیاء بعض است، به این معنی هر چقدر هم صهیونیست‌ها آدم بکشند و جنایت‌های ضد بشری انجام دهند امّا پیوند دوستی آمریکا و اسرائیل همیشه برقرار است و بر این اساس آمریکای جنایتکار است که مانع از صدور قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل برای ایجاد آتش بس در غزه به اجراء در آید و پی در پی دولت اسرائیل را تجهیز و تسلیح می‌کند.

آمریکا و اسرائیل از جان ملت مظلوم فلسطین چه می خواهند؟!

تمامی سرزمین غزه را با خاک یکسان کرده‌اند و طبق نظر کارشناسان تاکنون به اندازه حجم چهار بمب اتمی که در هیروشیما بکار بردند انفجار و تخریب ایجاد کرده‌اند که برای بازسازی و نوسازی آنجا شاید دهها سال زمان لازم باشد امّا هنوز هم تشنه خون همین مردم مظلوم و آواره در خرابه‌ها هستند، این ظلم‌ها را تمام جهان دیدند و تاکنون به هیچ ملتی مانند مردم غزه ظلم و ستم نشده است!

پرونده‌ ظلم و جنایات آمریکا در جهان آنقدر زیاد است که فهرست آنها را هم در یک جلسه نمی‌توان بیان کرد! از ژاپن تا ویتنام و تا صحرای آفریقا و شمال و جنوب آمریکا همه جا مردم جهان بمباران‌های وحشیانه آمریکایی‌ها و کشتار هزاران نفر در سرتاسر جهان و کشورهای اسلامی مانند عراق و افغانستان و یمن و شمال آفریقا و دیگر مناطق را شاهد بوده‌اند.

امّا امروزه صدای مظلومیّت مردم غزه بالاترین صداست و امیدواریم وعده الهی «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ» بزودی محقق شود و ظالمان و ستمگران به سزای اعمال جنایتکارانه شان برسند.

ظلم و ستم شیطان بزرگ آمریکا به ملت ایران و جمهوری اسلامی هم همیشه در اشکال مختلف ادامه داشته است. روزی با حمایت و تجهیز تسلیحاتی منافقین کوردل، بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم مظلوم ما را به شهادت رساندند و البته در انفجارات عظیمی مانند ۷ تیر و ۸ شهریور بزرگانی مانند شهید مظلوم آیت اللّه دکتر بهشتی و شهیدان رجایی و باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر محبوب را و بسیاری از خدمتگزاران این ملت و کشور را ترور کردند و پس از فرار منافقان از ایران، آنان را در پایگاه‌هایی در عراق و فرانسه و آلبانی تحت حمایت خود قرار دادند و هنوز هم منافقین، پیاده نظام آمریکای جنایتکار هستند. تشکیل کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی، فرصتی است برای نشان دادن رفتارهای ضد حقوق بشری آمریکا در جهان و مخصوصاً در سال جاری این کنفرانس باید پیام رسان صدای ملت مظلوم فلسطین و غزه باشد.

نامه رهبری معظم در دو مرحله به جوانان آمریکا و اروپا روح تازه‌ای در موضوع حمایت از مردم فلسطین دمید و نخبگان و اندیشمندان بیش از این باید به این پیام بپردازند.

جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان ایران بر اساس وظیفه و تکلیف دینی که باید همیشه طرفدار مظلوم و در مقابل ظالم باشند یعنی همان فرمایش امیرالمؤمنین (علیه السلام) که «وَ كُونُوا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» همیشه دشمن ظالم و یاور مظلوم بوده‌اند و در قضیه فلسطین و غزه هم از هیچ تلاشی برای کمک به آنها دریغ نکرده‌اند امّا حل مسئله فلسطین به کمک تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی نیاز دارد و امیدواریم ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بیدار شده و عرصه را بر رژیم صهیونیست تنگ کرده و ملت مظلوم فلسطین را از زیر بار ظلم و ستم نجات دهند.

امیدواریم نصرت الهی هر چه زودتر شامل حال ملت مسلمان فلسطین و غزه بشود و ظالمان و ستمگران جلوه قهاریّت پروردگار عالم را ببینند.   

در پایان لازم می‌دانم از همه برگزارکنندگان این همایش محترم تشکر کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواهانم.

 

حسین نوری همدانی

1403/4/11