در ابتدای درس خارج مطرح شد

عرفان حقیقی در کلام و بیان اهلبیت علیهم‌السلام است و راه سعادت بشر هم تبعیت از اهلبیت است‌

5a915e5f08c93 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته در ابتدای درس خارج فقه ضمن تسلیت شهادت شهدای نیروی انتظامی و بسیج، نیروی انتظامی را به‌عنوان خدمتگزاران صادق معرفی کرده و فرمودند اینان هستند که بستر امنیت را در جامعه ایجاد می‌کنند و این امنیت را حفظ می‌کنند ایشان از شهدای گرانقدر بسیج نیز تجلیل کردند و به خانواده این شهدا تسلیت گفتند و از مسئولان تقاضا کردند به جرائم مجرمان هر چه زودتر رسیدگی کنند و عاملان این جنایات را قصاص کنند.

این مرجع تقلید در ادامه فرمودند بنده در سال گذشته در بحث وقف به مناسبت وقف در ادیان عرض کردم که صوفیه یک فرقه انحرافی است و هر 72 فرقه که مدعی هستند، منحرف هستند دشمن اهلبیت علیهم‌السلام هستند و امام صادق علیه‌السلام فرمود اینان از دشمنان ما هستند و مقدس اردبیلی در حدیقه الشیعه و صاحب وسائل در رساله جداگانه انحرافات این فرق را بیان نموده‌اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی فرمودند اینان چهره‌سازی و چهره‌آرایی می‌کنند و کرامات و سخنان اهلبیت را سرقت کرده و به نام خود چاپ می‌کنند تا چهره‌آرایی کنند و عمده این‌ها ریشه در زمان دوران ائمه دارد که بنی‌امیه و بنی‌عباس درست می‌کردند تا اهلبیت علیهم‌السلام را تحت‌الشعاع قرار دهند که هیچ‌گاه هم موفق نشدند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی بعضی از تعابیر مسئولان را درست ندانستند که اینان عاقل و معتدل هستند نه این‌ها باطل و منحرف هستند و دروغ میگویند، اینان با انقلاب هم نبودند در دوران دفاع مقدس هم حضور نداشته‌اند.

معظم له خطر عرفان‌های کاذب را یادآوری کردند و فرمودند عرفان حقیقی در کلام و بیان اهلبیت علیهم‌السلام است و راه سعادت بشر هم تبعیت از اهلبیت است‌.

ایشان تأکید فرمودند هر چه زودتر به این جنایات رسیدگی شود.