آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی «مدظله ‌لعالی» : حجاب از مسلمات اسلام است و باید در جامعه عملیاتی شود.

یکی از مسلمات اسلام مسأله حجاب زن است و ارزشی محسوب می‌شود که باید عملی شود، کسانی که قدرت دارند مانند دولت باید کاری کنند که حجاب رعایت شده و عملی شود تا شاهد فراگیری این دستور اسلامی باشیم.
باید حجاب اسلامی مانند سایر احکام اسلام در جامعه عملی شود و کس

5a969a8ed8a14 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، مسأله حجاب را از موضوعات مسلم و با ادله محکم در اسلام دانستند.

ایشان افزودند: باید نسبت به این موضوع مهم در جامعه امر به معروف و نهی از منکر شود، چندین سال است که درباره حجاب بحث شده و مسائلی مطرح می‌شود اما اهتمام لازم برای اجرا آن وجود ندارد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار داشتند: امروز نظام اسلامی روی کار است و وقتی مطلبی مورد تأکید قرآن، روایات و سیره اهل بیت (ع) است باید عملی شود.

معظم له ادامه دادند: یکی از مسلمات اسلام مسأله حجاب زن است و ارزشی محسوب می‌شود که باید عملی شود، کسانی که قدرت دارند مانند دولت باید کاری کنند که حجاب رعایت شده و عملی شود تا شاهد فراگیری این دستور اسلامی باشیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که حجاب اسلامی مانند سایر دستورات اسلام باید در جامعه عملی شود، ابراز داشتند: حوزه علمیه قم باید نسبت به اجرای دستورات اسلامی حساس باشد، همچنین کسانی که مسؤولیت دارند باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته و احساس مسؤولیت کنند نه این که بی‌تفاوت باشند.