عمل نکردن به جهاد سبب وجود فساد بر روی زمین می شود/ وجود فساد وظلم بر روی زمین نتیجه عمل نکردن به جهاد در راه خداوند است

اگر جهاد وجود نداشته باشد فساد، ظلم و بی بند و باری تمام زمین را فرا خواهد گرفت بنابراین آنچه که برخلاف نظام اسلامی و خواسته های خداوند است حاکم شدن ظلم بر روی زمین است.

5aa64cdb87937 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید استان قم که در محل دفتر معظم له برگزار شد، شهید و شهادت را یکی از مسائل مهم اسلام دانسته و اظهار داشتند: مدال هایی که خداوند بر اثر جهاد بر سینه شهدا گذاشته اند از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توجه ویژه ای به آنان شود.

ایشان افزودند: شهدا زنده اند چرا که خداوند در آیات قرآن کریم به این زنده بودن شهدا اشاره کرده است و همچنین شهدا از وظیفه ای که انجام داده اند خشنود و راضی هستند.

مرجع تقلید شیعیان جهان به جهاد در راه خداوند اشاره و تصریح نمودند: جهاد یک ارزش الهی است چرا که جهادگران باید راه را برای دیگر افرادی که می خواند در این راه باشند و ادامه دهنده راه مجاهدان باشند هموار کنند.

معظم له جهاد با جنگ را متفاوت دانسته و عنوان کردند: اگر فردی در صدد دانستن معنای جنگ است باید شاهنامه فردوسی را مطالعه کند اما برای دانستن جهاد باید به قرآن کریم، روایات و احادیث رجوع نماید.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» با بیان اینکه ایمان و اخلاص از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز کردند: بدون داشتن ایمان و اخلاص نمی توان در جهاد در راه خداوند حضور داشت چراکه یکی از نشانه های جهاد در راه خداوند ایمان و اخلاص است.

ایشان نتایج جهاد را مد نظر قرار داده و خاطرنشان نمودند: ارزش دینی، که برای به دست آوردن آن باید جهاد کرد، علم و ملک سه تا از نتیجه های مهم و اساسی جهاد در راه خداوند است.

معظم له در پایان بیان داشتند: اگر جهاد وجود نداشته باشد فساد، ظلم و بی بند و باری تمام زمین را فرا خواهد گرفت بنابراین آنچه که برخلاف نظام اسلامی و خواسته های خداوند است حاکم شدن ظلم بر روی زمین است.