دیدار جمعی از مدیران شرکت برق، آب روستایی و آب و فاضلاب استان با حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته

آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران شرکت برق، آب روستایی و شرکت آب و فاضلاب استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب یک ماه خاصی است، ماهی است که عبادت و بندگی خداوند داری فضیلت بسیا

5acc81f1ee48c 1

آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران شرکت برق، آب روستایی و شرکت آب و فاضلاب استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب یک ماه خاصی است، ماهی است که عبادت و بندگی خداوند داری فضیلت بسیاری است همچنین باید همواره کار خود را با خلوص نیت انجام دهیم تا مورد قبول پیشگاه الهی قرار گیرد.

وی شریف‌ترین عبادت را خدمت به بندگان بیان و افزود: این توفیق پروردگار است که خدمت به مردم را به عهده شما قرار داده است و برکتی که در زندگی مردم به وجود می‌آید بسیار است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کم آبی و خشک‌سالی در سال جاری ابراز کرد: باید برنامه‌ای معین کنیم که بر اساس آن برنامه از نعمت‌های پروردگار استفاده کنیم و از اسراف جلوگیری کرده و از نعمت خداوند به نحو احسن استفاده کنیم.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در مصرف آب گفت: از اسراف و تبذیر در آیات قرآن سخن گفته شده، هر دوی اسراف و تبذیر گناه است، اسراف به معنای زیاده روی است اصل موضوع لازم است اما دارای حدی بوده و باید از زیاده روی جلوگیری کرد از طرف دیگر در اقتصاد باید توجه داشت با یک برنامه‌ریزی صحیح مصرف کنیم و از اسراف و تبذیر اجتناب کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت ماه رجب و لزوم آشنایی با فرهنگ اهل بیت (ع) عنوان کرد: بر اساس روایتی از امام موسی کاظم (ع)، باید سعی شود برنامه خود را به چهار قسمت تقسیم کرده و برای زندگی خود نظم و برنامه ریزی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: بخشی از زمان خود را باید برای آموختن معارف الهی و پرداختن به معنویت قرار دهیم، چرا که اساس زندگی انسان و وقوع این انقلاب بر اساس معنویت بوده است بنابرین باید وقتی را به معنویت و مناجات با خداوند اختصاص داده و در این زمینه اهتمام جدی داشت.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انسان باید زمانی از وقتش را به منظور تأمین معاش اختصاص دهد، تصریح کرد: اسلام برای جامعه وظایفی تعیین کرده که یکی از این وظایف کار و تلاش در راه خدا است و بر اساس روایات، عبادت دارای 70 قسمت است که جدیت و کوشش یکی از این موارد است.

وی گفت: مدیریت جامعه باید برای مردم کار و اشتغال ایجاد کند، بر طبق منویات و بیانات مقام معظم رهبری که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کرده‌اند، عمل کرده و باید کیفیت تولید داخلی قابلیت رقابت با کالاهای خارجی باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اصل پرداختن به معنویت و روح انسان است، خاطر نشان کرد: انسان باید برای خود زمان استراحت و تفریح قرار داده و همیشه انسان با نشاط و با قدرت باشد، چرا که انسان خسته و افسرده با انسان با نشاط متفاوت بوده و در هر دو زمینه معنویت و مادیت باید هم پای هم پیش رود.