دیدار رئیس و اعضای شورای شهر قم با حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی»

برخورد دولتمردان باید با مردم با محبت و بر اساس دوست داشتن آنان باشد، همچنین نور چشم مسئولان به این است که عدالت جزو برنامه‌های آنان باشد چرا که مراعات حقوق مردم دارای اهمیت بسیاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

5ae4397047666 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر مقدس قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشتند: یکی از درس‌ها و کتاب‌های لازم که باید مورد توجه قرار گیرد کتاب نهج البلاغه و نامه حضرت امیر (ع) به مالک اشتر نخعی است که نامه و منشوری کامل‌تر از این منشور برای اداره جامعه نوشته نشده است.

ایشان با بیان اهمیت در نظر گرفتن بودجه مالی از سوی دولتمردان برای انجام هزینه‌ها در شهر گفتند: شهر مقدس قم نیز از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است بنابراین با توجه به اولویت بندی‌ها و هزینه‌ها بودجه خاصی برای این شهر در نظر گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان نکات این نامه ابراز کردند: برای آنکه در برابر دشمن غالب باشیم باید برای جهاد با دشمن بودجه خاص و ویژه‌ای در نظر گرفت، همچنین در وجود انسان‌ها استعدادهای فراوانی هست که باید سعی در صالح بودن مردم در جامعه داشت از طرف دیگر باید در راستای آبادانی و صلاح مردم تلاش کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله با بیان اینکه محبت به مردم سرمایه‌ای معنوی است که قابل وصف نیست، تصریح کردند: برخورد دولتمردان باید با مردم با محبت و بر اساس دوست داشتن آنان باشد، همچنین نور چشم مسئولان به این است که عدالت جزو برنامه‌های آنان باشد چرا که مراعات حقوق مردم دارای اهمیت بسیاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایشان مهمترین وظیفه مسئولان را رعایت حقوق همه اقشار جامعه دانست و تأکید کردند: بنابر بر فرمایشات امام راحل این مردم بودند که در برابر دشمن سینه سپر کردند و ستون دین مردم هستند چرا که با جانفشانی و ایثار مردم انقلاب اسلامی پیروز شد، بنابراین مردم انتظار دارند که با آنان با عنایت و مهربانی برخورد شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم خاطر نشان کردند: امام سجاد (ع) شریف‌ترین عبادات را خدمت به مردم دانسته‌اند در نتیجه باید در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنید، ما نیز توفیقات روز افزون شما را از خداوند متعال خواهانیم.