دیدار رئیس و اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز با حضرت آیت‌ الله‌ العظمی نوری همدانی «مدظله‌ العالی»

شهید مطهری هم زندگی و هم یک مرگ پرفضیلت داشتند، گام‌های برجسته‌ای در راه خدمت به بندگان برداشتند، شهید مطهری انسانی بود که توفیق شهادت در راه خدا یافت، و به جرأت می‌توان گفت هیچ خدمت و فضیلتی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد.

5aead1a40a39d 1

حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با دكتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کل کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، کار خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشتند: نخستین خصیصه و مزیت خیرین نیت و اخلاص آن‌ها در امر مدرسه‌سازی است چراکه کار شما در نزد خداوند متعال از اجر و پاداش عظیمی برخوردار است.

ایشان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در ارتباط با اجر و پاداش انسان‌های خیر گفتند: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمان اسلام با تمام قوا به میدان آمده و با گسترش معارف اسلامی افراد بسیاری در جامعه پرورش می‌یابند.

مرجع تقلید شیعیان ساخت مدارس را باقی الصالحات از سوی خیرین مدرسه‌ساز دانستند و افزودند: مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی و در راه انقلاب جان دادند تا انقلاب را تثبیت کنند، بنابراین باید مدارسی که با نیت پاک احداث می‌شود فرهنگ اسلامی در آن‌ها تقویت شود.

ایشان افزودند: در دورانی زندگی می‌کنیم که بر اساس تعالیم الهی انقلابی به وجود آمده و توانسته چهره‌های اسلام ناب را نشان دهد، دشمن نیز به دنبال ضربه زدن به انقلاب است درنتیجه باید افرادی تربیت شوند که به فکر تعالی دین باشند.

حضرت آیت‌الله نوری العظمی نوری همدانی با تأکید بر فرهنگ‌سازی امر خیر در میان آحاد جامعه گفتند: کار خیرین مدرسه‌ساز ازنظر فضیلت، از اجر و مزد فراوانی در نزد خداوند برخوردار و بسیار ارزشمند است.

ایشان با اشاره به خدماتی که شهید مطهری در راه تعالی اسلام انجام داده است، اظهار داشتند: شهید مطهری هم زندگی و هم یک مرگ پرفضیلت داشتند، گام‌های برجسته‌ای در راه خدمت به بندگان برداشتند، شهید مطهری انسانی بود که توفیق شهادت در راه خدا یافت، و به جرأت می‌توان گفت هیچ خدمت و فضیلتی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه علم باید همراه با عمل باشد، خاطرنشان کردند: هیچ مرکزی به‌اندازه آموزش و پرورش نیروی انسانی در اختیار ندارد، در محیطی که محیط انسان‌سازی است باید انسان‌هایی معتقد پرورش یابند و کار این ارگان باید انسان‌سازی باشد.

حضرت آیت‌الله نوری العظمی نوری همدانی ابراز کردند: دانشگاه باید مرکزی توأم با اخلاق و توام با تربیت انسان‌هایی با فضیلت باشد.

 ایشان با اشاره به سند 2030 گفتند: نباید سند 2030 در ایران اجرا شود، چرا که غرب را خوب شناخته‌ایم و هیچ گاه نباید مکر و دسیسه افکنی دشمنان و غرب را فراموش کنیم، صهیونیسم از اول با اسلام مخالف بوده و هستند و هیچ گاه دست از دشمنی با اسلام برنخواهند داشت.