دیدار اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در مشهد مقدس

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته در دیدار اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات دانستند. این مرجع تقلید یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانسته و افزود تمام تلاش ولی فقیه

5b4daa03598a0 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته در دیدار اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات دانستند. این مرجع تقلید یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانسته و افزود تمام تلاش ولی فقیه حل مشکلات و حفظ عزت مردم است.

ایشان مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات دانسته و افزودند: وحدت و انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی اعتمادی به دشمن میتواند در موفقیت کشور اثر گذار باشد.

معظم له با اشاره به اینکه الحمد لله حوزه های علمیه انقلابی هستند و باید باقی بمانند افزودند: حوزه انقلابی در درجه اول نیاز به فقیه دارد یک فقیه هم باید در عرصه فقاهت کار کند و هم جهاد. ایشان با تقسیم بندی دهگانه فقه فرمودند: نیاز فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، قضایی، اعتقادی، عبادی، اخلاقی و موارد دیگر همه برای سعادت انسان و هدایت انسان در فقه بیان شده است.

ایشان بی تفاوتی و سستی را عامل عقب ماندگی دانسته و فرمودند: یک عالم باید زمان شناس باشد فریاد گر باشد حرف مردم را بیان کند دشمن از صدای فقیه در هراس است و در طول تاریخ فقهای ما در دو جبهه فقه و جهاد حضور داشته اند و اهل مبارزه بوده که کتاب شهدا الفضیله نمونه ای از این علما هستند.