دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی

سه رکن غیرت، شجاعت و معنویت در وجود نیروی انتظامی نموّ ویژه ای دارد / وضعیت حجاب در کشور مطلوب نیست حضرت آیت الله العظمی نوری‌همدانی با اشاره به حجاب به عنوان یکی از موضوعات اساسی دین اسلام تأکید کردند که متأسفانه وضعیت حجاب در کشور مطلوب نیست.

5bb9f6d7df1f2 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام(ص) سؤال شد که در درگاه خدا چه کسانی محبوب تر هستند، فرمودند: «هرکسی به دیگران نفع بیشتری برساند» که نیروی انتظامی از این جهت مقربان خداوند هستند چون به خدمت رسانی اهتمام زیادی دارند.

ایشان افزودند: امنیت نعمت بسیار بزرگی است و بستر همه پیشرفت ها و ترقی ها و تکاملات است، همچنانکه در روایت داریم همه مردم به سه چیز محتاج هستند: «اول امنیت، دوم عدالت و سوم فراوانی نعمت» یا درجای دیگری می‌ خوانیم که دو نعمت امنیت و سلامت همیشه مجهول و ناشناخته هستند.

این مرجع تقلید عنوان کردند: امنیت شامل امنیت فکری، عرضی و مالی و جانی است که بحثی گسترده و وسیع است، بحث عدل هم یعنی این که به کسی ظلمی صورت نگیرد و مسأله سوم هم به معنای گران نبودن کالاهای اساسی و در رفاه بودن مردم است.

معظم له با اشاره به این که برقراری امنیت از سوی نیروی انتظامی مسأله ای حساس و بسیار مهم است، گفتند: بحث دیگری که وظیفه نیروی انتظامی است امر به معروف و نهی از منکر است که مطابق منابع دینی ما از جهاد در راه خدا بالاتر دانسته شده است و حتی گفته شده که همه اعمال نیک در مقایسه با امر به معروف همچون رطوبتی در برابر دریایی بزرگ است.

حضرت آیت الله العظمی نوری‌همدانی تأکید کردند: سه رکن غیرت، شجاعت و معنویت در وجود نیروی انتظامی نموّ ویژه ای دارد، البته برخی از موضوعات دیگر از جمله حجاب و بدحجابی هم شاید تا حدودی به کار شما مربوط باشد که مسأله ای بسیار مهم بوده و نص آیات قرآن نیز بر آن تأکید کرده است ولی حجاب در کشور آن طوری که اسلام خواسته دیده نمی شود.

ایشان عنوان کردند: مسأله سومی که وظیفه نیروی انتظامی است مباحث مربوط به منافقان و افراد ضد انقلاب است، همچنانکه همیشه نیروهای نظامی ما به دشمنان گوشمالی های سختی داده اند، همین طور در موضوع راهنمایی و رانندگی نیز فعالیت های مهمی بر عهده دارید که همگی سراسر خدمت و کمک به کشور است.