دیدار حجت الاسلام شهریاری معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی

قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های قضایی سرعت عمل داشته باشد حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تاکید بر لزوم تسریع همراه با دقت در رسیدگی به پرونده های قضایی گفتند: مبرهن است كه خدمات قوه‌قضاییه و قضاوت محترم زیاد است اما کثرت آمارپرونده هایی که در ق

5bd14e92c8ecc 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشتند: باید در احقاق حق دقیق و صریح بود و در این زمینه عدالت داشت.

معظم له افزودند:سرعت در احقاق حق یکی از موضوعات بسیار مهم است و قوه قضاییه باید به این موضوع توجه داشته باشد.

 

ایشان ضمن تاكید به لزوم فرهنگ سازی برای کاهش جرایم بیان کردند: بیشتر مردم به سراغ معلول می روند و علت ها ریشه یابی نمی شود، قرآن کریم همواره به ریشه موضوعات پرداخته است.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی فرمودند: از گذشته امور قضایی دست علما بود و زمانی که رضا خان به حاکمیت رسید قضاوت را از دست علما گرفت،رضا خان برای ضربه زدن به علما از هیچ تلاشی دریغ نکرد و مقابله با عزاداری ها و حجاب از دیگر اقدامات ننگین رضاخان بود.

 

ایشان تصریح کردند: در نظام اسلامی هر خدمتی که انجام شود دارای ارزش و اهمیت است، همه کارهای ما بر اساس نظام ولایی صورت می گیرد و این موضوع افتخار است.

 

معظم له بیان كردند: رژیم آل سعود در حال جنایت در یمن است و هر روز صدها کودک و انسان بی گناه در این کشور اسلامی به شهادت می رسند اما صدایی از کسی در نمی آید و دنیا واکنشی نشان نمی دهد.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه مسئولین در زمینه رفع مشکلات مردم افزودند: امروز چشم ها به نظام اسلامی دوخته شده است و باید گام های موثری برای رفع  مشکلات کشور برداشته شود و دشمنان مایوس شوند.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی ضمن اشاره به اهمیت الگوگیری از نهضت سیدالشهدا(ع)عنوان کردند:امام حسین با واقعه عاشورا و کربلا به مردم درس می دهد که برای رسیدن به عزت باید از خود گذشت.

 

وی در آخر به حضور پرشور زائران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره كردند و فرمودند: 30 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند که این اجتماع عظیم مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.