باید نمایش قدرت شیعه در راهپیمایی عظیم اربعین را به مستكبران نشان دهیم

ایشان با بیان اینکه در اسلام برنامه‌ریزی و مدیریت از اهمیت خاصی برخوردار است، افزودند: پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) در زمان خود این کار را به نحو احسن انجام می‌دادند و در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز یک قائم مقام باید این کار را انجام دهد.

5be16ce2d8414 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ظهر امروز در دیدار با جناب آقای ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات اعضای ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: شما خدمت بزرگی انجام دادید که دارای اهمیت بسیاری است.

 ایشان با اشاره به ابعاد اقتصادی مراسم پیاده روی اربعین و کم ارزش شدن پول ایران در برابر دینار عراقی در شرایط کنونی تصریح کردند: از آنجائیكه پیاده روی اربعین از اهمیت بسیاری برخوردار است لذا مسئله اقتصادی در این مراسم هم نیز بسیار مهم می باشد، چرا که 20 میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند؛ ایشان ادامه دادند: وقتی می‌خواهیم هزار دینار عراقی هزینه كنیم باید 13 هزار تومان پول بدهیم، و پول ما کم ارزش شده است، چرا باید پول ما این قدر بی‌ارزش باشد، گرفتاری مردم همین است و این نقصی بوده که وجود دارد.

 مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بعد سیاسی مراسم پیادم روی اربعین اظهار داشتند: بسیار متاسفم که از این مراسم بهره برداری‌های لازم انجام نمی‌شود، باید در عراق صحنه‌ای درست کنیم که 15 میلیون را یک جا جمع کرده و دو سه خطیب بسیار مسلط صف دین، حق و امام حسین(ع) را برای جهانیان توضیح دهد.

 وی با انتقاد از صداو سیما در برابر گرانی و فقر مردم گفتند: صدا و سیما در این زمینه برنامه خاصی ندارد، همچنین مراسم اربعین آنطور كه می بایست، پوشش داده نشد.

 حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر اینکه باید قدرت جهان تشیع را به مستكبران و امثال ترامپ نشان داد، ادامه دادند: باید با عراق و افراد تأثیر گذار صحبت کرده تا هنگامی كه این جمعیت  در یک جا جمع شده‌اند نمایش عظیم پیاده‌ روی اربعین را به جهانیان عرضه کنیم.

ایشان با بیان اینکه در اسلام برنامه‌ریزی و مدیریت از اهمیت خاصی برخوردار است، افزودند: پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) در زمان خود این کار را به نحو احسن انجام می‌دادند و در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز یک قائم مقام باید این کار را انجام دهد.

معظم له بیان کردند: ابتدا در هر کاری باید به فکر مدیریت بوده و همه کارها باید تحت نظر یک مدیر انجام شود، باید همه کارها مورد ارزیابی گرفته و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و کسانی که عاقل و عادل هستند مدیریت کار را بر عهده بگیرند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان بعد فرهنگی مراسم پیاده روی اربعین ابراز کردند: یک مدیریتی و هماهنگی در پیاده روی باید باشد تا پیام این حماسه عظیم را به جهانیان رسانده و پیام آن را به آن‌ها ابلاغ کنیم.

حضرت آیت الله العظمی  نوری همدانی خاطر نشان کردند: ستاد مرکزی اربعین از همه جهت با قدرت عظمت اسلام و مسلمین را به جهانیان ابلاغ کند، بنابراین از لحاظ مدیریت، اقتصاد و فرهنگ باید اقدامات لازم صورت گیرد تا ان شاء الله سال آینده این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.