دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته: حوزه های علمیه در این سال ها خدمات زیادی به جامعه علمی نموده و اینطور که عده ای تبلیغ می کنند که حوزه کاری نکرده است خلاف واقع و بدور از انصاف است؛ البته منکر ضعف ها نیستیم.

5bf39578e1607 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، معظم‌له در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشتند: ارتباط مرتبط شورای عالی با اساتید برای تصمیم گیری در اداره حوزه ضروری می باشد.

وی افزودند: باید بعد از گذراندن دوره سطح استعداد ها را شناسایی نمود و هر طلبه ای که در هر رشته ای میتواند موفق باشد تربیت نمود البته فقیه پروری وظیفه اول است. ایشان تربیت مبلغ را نیز از کارهای مهم دانستند.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی استقلال حوزه را خواستار شده و فرمودند: البته منظور از استقلال حوزه بی تفاوتی نسبت به اصل نظام نیست چون نظام فرزند حوزه است منظور عدم وابستگی به دولت می باشد.

 

این مرجع تقلید حوزه انقلابی را مهم برشمردند و فرمودند: باید روحیه انقلابی در حوزه حفظ شود؛ ایشان با اصلی دانستن متون تقسیر قرآن و نهج‌البلاغه خواستار قراردادن این دو در دروس اصلی شدند.

 

یکی دیگر از توصیه های معظم‌له برگزار دروس اخلاق در سطح وسیع در متن حوزه علمیه بوده است.