مسوولان خدمت به ضعفا را از یاد نبرند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته : صداقت و راستی و وعده خلاف ندادن باید سرلوحه کار مسوولان محترم باشد

5bfe58053086c 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی  معظم‌له در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با بیان بخشی از نامه حضرت علی علیه السلام به مالک که حضرت فرمودند: مالک بدان که مردم ستون دین هستند.

ایشان با اشاره به جایگاه مهم مردم در جامعه ابراز کردند: این مردم بودند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، مردم بنا به فرموده امام علی(ع) ستون جامعه بوده و عموم مردم هستند که کارایی دارند.

ایشان تصریح کردند: مسوولان بدانند بیان حضرت در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب مردم ایران مشخص شد؛ پس باید دلسوزی متوجه مردم باشد.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی با اشاره به رای مردم به مسوولان فرمودند: باید توجه به نظر مردم بشود و اگر توجه نشود، این خیانت است.

وی گفتند: مسوولان با مردم صادق باشند و با صداقت حرف بزنند و همیشه صداقت و راستی را مسئولان سرلوحه کار خود در کارهایشان قرار دهند زیرا نشانه ایمان صداقت و راستگویی است.

ایشان با تأکید بر راست‌گویی مسئولان ازلحاظ قلبی و عملی گفت: در نامه حضرت علی علیه السلام به مالک آمده‌است "مالک باید به قشرهای ضعیف ملت توجه داشته باشی"، همان حقی را که همسایه تو دارد همان حق افرادی که در  شرق و غرب مملکت تو هستند برخوردار هستند.

استاد برجسته دروس خارج فقه حوزه علمیه تأکید کردند: مسوولان وعده دروغ ندهند و آنچه می توانند انجام دهند را به مردم وعده دهند.