دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مردم سالاری دینی را یكی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: باید مستندهایی برای مقایسه دوران قبل از انقلاب با بعد از انقلاب اسلامی تهیه شده و در تلویزیون به مردم نشان داده شود تا با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر

5c20ca2c963e9 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار رؤسای کارگروه های تخصصی و اجرایی ستاد مركزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به آیه ٧ سوره ابراهیم گفتند: اگر شكرانه نعمت پروردگار را به جا آورده و قدردان نعمت های الهی باشیم خداوند نعمت های خود را افزایش می دهد، اما اگر از نعمت های الهی قدردانی نکنیم، خداوند آن ها را از ما سلب می کند.

 

معظم له با بیان این كه انقلاب اسلامی یكی از نعمت های بزرگ خداوند است، اظهار داشتند: بر اساس روایات ولایت اهل بیت(ع) بزرگ ترین نعمت خداوند بوده و انقلاب اسلامی هم در سایه همین ولایت به وجود آمده است.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که شاخصه ها و دستاوردهای انقلاب باید برای مردم تبیین شود، ابراز داشتند: نخستین بركت انقلاب پرده برداری از استبداد، استعمار و آگاه سازی مردم است؛ پیش از انقلاب هیچکدام از روستاها و شهرهای کوچک در ایران از نعمت هایی همچون برق، گاز و آسفالت برخوردار نبودند و در برخی موارد محتاج کشورهایی مانند بنگلادش بودیم، اما بعد از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که محروم ترین نقاط هم از امکانات این چنینی برخوردار شده اند.

 

مرجع عالیقدر جهان تشیع تأکید کردند: باید مستندهایی برای مقایسه دوران قبل از انقلاب با دوران بعد از انقلاب اسلامی تهیه شده و در تلویزیون به مردم نشان داده شود تا با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

 

ایشان با بیان این که محرومیت ایرانیان قبل از انقلاب اسلامی مرهون استکبار و استبداد بود، خاطرنشان کرد: در دوران سلطنت قاجاریان و پهلویان مردم دچار فقر فرهنگی و اقتصادی شده بودند و و با نظام ارباب رعیتی که وجود داشت، کرامت انسانی از بین رفته بود، اما امام راحل با همه این انحراف ها جنگیدند و ایران را که تحت سیطره استکبار بود، نجات دادند.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که در دوران قبل از انقلاب اسلامی اسلام به حاشیه رانده شده بود و نظام كمونیستی و كاپیتالیستی جای آن را گرفته بود، ابراز کردند: جوانان در آن دوران برای تحصیل به خارج فرستاده شده و پس از چند سال سرسپرده غربی ها می شدند.

 

معظم له قلع و قمع سازی گفتمان استبداد و استعمار را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانستند و افزودند: امروز شاهد هستیم که جلیقه زردها در فرانسه هم هم الگوی خود را گفتمان امام خمینی(ره) معرفی کرده و از انقلاب اسلامی الگو گرفته اند، بنابراین نور انقلاب اسلامی خاموش شدنی نیست.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: هنگامی که نظام سلطه کنار رفت، امام خمینی(ره) بر اساس روایاتی که از امام زمان(عج) به دست ما رسیده است، مسأله «ولایت فقیه» را مطرح کردند تا فقیه عالم و عادلی که در تقوا از دیگران بالاتر بوده و یک پله از مقام عصمت پایین تر است، بر مملکت حکومت کند و عدالت را گسترش دهد.

 

ایشان مردم سالاری دینی را یكی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانستند و اظهار داشتند: انقلاب برای خدمت به مردم محروم برپا شد، بر این اساس امروز مسؤولان کاری کنند تا مردم از مضیقه در آمده و ارزانی را در سفره خود مشاهده کنند.

 

مرجع تقلید شیعیان در پایان یادآور شدند: امروز باید مردم را آماده کنیم تا تبلیغات منفی علیه انقلاب را باور نکنند و بیش از گذشته با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند.