فرهنگ جهاد وشهادت مهم ترین عامل ترس دشمنان ملت ایران است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که نهم دی یوم الله است، فرمودند: نهم دی در تاریخ انقلاب بسیار مهم است و باید در همه زمان ها به عظمت آن توجه کرد.

5c28b514cf984 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی فرهنگ جهاد و شهادت را مهم ترین عامل ترس دشمنان ملت ایران دانستند و اظهار داشتند: اسرائیل نیز سلاح فراوانی دارد اما به دلیل ترس از مرگ هیچ گاه پیروز نمی شود.

معظم له خاطرنشان کردند: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمامی دشمنان در کمین بودند تا این انقلاب را از طریق براندازی نابود سازند زیرا اسلامی را که با زحمت به حاشیه رانده و از  زندگی مردم با تحریف ها دور کرده بودند، امام خمینی(ره) برای بار دیگر به مردم معرفی کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی افزودند: دشمنان می دانستند که اسلام از زمان طلوع خود از مردمان زمان جاهلیت مردمی ساخته است که از نظر قدرت و تمدن بی نظیر شده اند؛ زمانی که در تمام اروپا و آمریکا حتی یک دانشگاه و کتابخانه وجود نداشت اسلام توانست دانشمندان و عالمان بزرگی را به دنیا معرفی کند.

ایشان اضافه کردند: جریانی که به دنبال جلوگیری از پیشرفت اسلام بود در سال 88 گمان کرد عاشورا هنجاری است که باید با آن مقابله کرد در نتیجه تمام قدرت های خود را برای درهم کوبیدن انقلاب و هنجار شکنی در عاشورا بسیج کرد که نباید این هنجارشکنی ها به فراموشی سپرده شوند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تصریح بر این که اگر در نهم دی مردم، سست به میدان آمده بودند امروز نامی از انقلاب نبود، عنوان داشتند: حضور مردم ولایت مدار در نهم دی موجب شد ولایت فقیه بار دیگر تجلی پیدا کند و نشان دهد که انقلاب اسلامی ایران با دین و قلب مردم سروکار دارد؛ حکومت های فراوانی در دنیا وجود دارد اما حکومت ایران تنها حکومتی است که در قلمرو دین فعالیت می کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه هفت سوره ابراهیم بیان داشتند: خداوند در این آیه می فرماید شکر نعمت موجب فزونی نعمت خواهد شد که شناخت نعمت مهم ترین مسأله در زمینه شکر نعمت است؛ ولایت بزرگ ترین نعمت است چنانچه امام صادق(ع) می فرماید بزرگ ترین نعمتی که خداوند به ما عنایت کرده ولایت اهل بیت(ع) است که همه نعمت ها در پرتو آن می توانند مؤثر باشند و این انقلاب نیز به پشتوانه ولایت مداری به وجود آمده است.

ایشان با بیان این که نعمت های انقلاب را باید به مردم معرفی کرد زیرا بیشتر مردم نسبت به آن بی توجه هستند، گفتند: امروزه نظام اسلامی از نظر رفاه و لوازم زندگی پیشرفت مناسبی داشته است به عنوان مثال در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روستاها کمترین امکانات رفاهی دیده نمی شد اما امروزه چنین نیست.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی ادامه دادند: از نظر معنوی نیز انقلاب اسلامی نعمت های فراوانی داشته که ولایت فقیه از آن جمله است؛ پیش از انقلاب رژیم ارباب و رعیتی حاکم بود و مردم هیچ گونه کرامتی نداشتند و هرچه کدخداها دستور می دانند بایستی عمل می کردند اما انقلاب اسلامی به واسطه ولایت فقیه این استبداد داخلی را نابود و حکومت را به مردم سالاری تبدیل کرد.

معظم له افزودند: امروزه مردم با شجاعت سخن خود را بیان می کنند و به روحیه خودیابی، خودباوری و خود کفایی دست پیدا کرده اند که این موارد را امام خمینی(ره) به وجود آورده است؛ پیش از پیروزی انقلاب همه آمریکا را ابر قدرت می دانستند اما امام خمینی(ره) به این مردم قدرت داد و نام ابرقدرت را به استعمار و سلطه تغییر داد.

ایشان با بیان این که پیش از پیروزی انقلاب کشورهای خارجی معین می کردند که چه شخصی وزیر باشد، اظهار داشتند: پیش از پیروزی انقلاب حتی ادارات ما به دست سلطه گران بود اما امروزه این چنین نیست؛ گرچه امروزه همان ادارات وجود دارند اما ساختار آنها تغییر کرده و همه برای خدمت به مردم و جامعه به میدان آمده اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خطاب به حاضران در نشست گفتند: امروزه کشور دارای امنیت است که به واسطه تلاش های شما عزیزان به وجود آمده است؛ امنیت نعمت بسیار بزرگی است که به واسطه تغییر در زیرساخت ها و نیت ها به وجود آمده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کردند: به واسطه انقلاب اسلامی فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد شده است که پیش از آن وجود نداشت و نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و تمامی قوای نظامی به واسطه همین فرهنگ ایجاد شده اند چنانچه امام خمینی(ره) بیان کرده اند ملتی که دارای فرهنگ شهادت است شکست نخواهد خورد.