فضای فرهنگی و دانشگاهی کشور باید معنوی باشد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که انقلاب، اسلام را به میدان زندگی مردم وارد کرد، عنوان داشتند: امروز باید فضای مملکت به ویژه فضای دانشگاه ها توأم با معنویت و تقوا باشد.

5c4316f37fa75 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، این مرجع تقلید جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه اسلامی گفتند: امام خمینی(ره) می فرمودند هر پیامبری که از سوی خداوند برگزیده می شد در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگرش ابزار جهاد قرار داشت؛ انبیای الهی ابتدا فرهنگ مردم را تغییر می دادند و سپس به جنگ طاغوت های زمان می رفتند.

معظم له با بیان این که امروز باید به انقلاب صدر اسلام توجه کرده و شاخصه های آن را در جامعه پیاده سازی کنیم، اظهار داشتند: ما باید توجه کنیم که در آغاز طلوع اسلام چه رخدادهایی حاکم بوده و سپس چه عواملی سبب تضعیف آن در ادوار دیگر شده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به این که در روزگار صدر اسلام در اروپا دانشمند به نام و مشهور وجود نداشت، ابراز داشتند: با دقت در کتب تاریخی قدیمی درمی یابیم که همه علوم تمدن غرب ریشه در اسلام دارد، زیرا اصطلاحاتی که در علوم مختلف وجود دارد به زبان عربی است، اما غربی ها در طول سالیان دراز سعی کرده اند این موضوع را رو به حاشیه برانند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطرنشان کردند: بنده زمانی که به ایتالیا رفته بودم با یکی از پاپ های کلیسای مسیحیت ملاقات کردم و به او گفتم در دنیا خون ریزی ها و قتل و غارت های بسیاری وجود دارد، چرا شما از خود حساسیتی نسبت به این مسائل نشان نمی دهید؟ او نتوانست پاسخی به این سؤال بدهد اما ما انقلابی داریم که در دنیا نظیر ندارد، بنابراین باید در همه ابعاد آن را تقویت کنیم.

ایشان با تأکید بر این که انقلاب، اسلام را به میدان زندگی مردم وارد کرد، عنوان داشتند: انقلاب اسلامی ندای آغاز اسلام را به سراسر جهان صادر کرد؛ امروز باید آن انقلابی که در صدر اسلام شکل گرفت در جامعه احیا شود و فضای مملکت به ویژه فضای دانشگاه ها توأم با معنویت و تقوا باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه با بیان آیه شریفه «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» به مسأله FATF اشاره و بیان داشتند: امروز مسؤولان نباید به ظالمان و جباران اعتماد کنند؛ رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که کنوانسیون های بین المللی از سوی قدرت ها و سلطه طلبان طراحی می شود تا به وسیله آن ها بتوانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، بر این اساس مسؤولان باید به عاقبت برجام توجه کرده و به دشمنان اعتماد نکنند.

معظم له تأکید کردند: مخالفان FATF نیز در نظر داشته باشند که از ایجاد تشنج در جامعه پرهیز کرده و خواسته خود را در چارچوب قانون و منطق پیگیری کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به این که انقلاب اسلامی از دل حوزه علمیه برخاسته است، یادآور شد: همانطور که علما در تشکیل انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفا کردند، امروز نیز باید در میدان بوده و با قدرت به حل مشکلات و شبهات بپردازند.