جامعه المصطفی پیام آور اسلام ناب در جهان است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تقابل بین حوزه های قم و نجف گفتند: باید سعی کنیم که حوزه ها را به هم نزدیک کنیم و در برابر دشمنان متحد باشیم و اجازه ندهیم با اختلاف افکنی به خواسته های شوم خود برسند.

5c4c4d60f0555 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، این مرجع تقلید صبح امروز در دیدار رییس جامعة المصطفی العالمیه فعالیت های بین المللی تبلیغی و دینی را بسیار مهم ارزیابی کردند و جامعة المصطفی را از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانستند.

 

ایشان افزودند: یکی از برکات انقلاب این بود که ورود ملت ها و تفکرها را به سوی اسلام ناب باز کرد تا مردم حقیقت اسلام را درک کنند، دشمن قبل از انقلاب سعی کرده بود تا اسلام را محبوس کند و اجازه ندهد به صحنه جامعه بیاید.

 

معظم له با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم اظهار داشتند: بنابر روایات در آخرالزمان علم و معارف دینی از شهر قم به جهان منتشر می شود و صدای اسلام از قم به کل جهان می رسد، کار جامعة المصطفی رساندن صدای اسلام ناب به تمام جهان و مقابله با اسلام ستیزی دشمن است.

 

ایشان ادامه دادند: امروز تمام کارها جنبه مبارزه گرفته است، سابقا حوزه ها تنها مشغول درس و بحث بودند اما امروز تمام حوزه ها باید در برابر دشمنان ایستادگی کنند چرا که هدف دشمن این است که اسلام و انقلاب را در موضع ضعف قرار دهد.

 

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان این که تبیین اسلام ناب و فعالیت علمی و دینی در شرایط امروز جهان جهاد است، ابرازداشتند: فارغ التحصیلان المصطفی باید پیام آور اسلام ناب در سراسر جهان باشند، باید افرادی تربیت شود که پاسخگوی شبهات علیه اسلام باشند.

 

ایشان عنوان کردند: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی و وهابیت از نظر اعتقادی و مذهبی در حال هجمه به انقلاب اسلامی هستند، عرصه کار المصطفی عرصه مبارزه است و باید اسلام ناب را در تمام ابعاد تبیین کنید.

 

معظم له خاطرنشان کردند: امروز دنیا اینگونه نیست که سرمان را پایین بیندازیم و درس بگوییم و درس بخوانیم بلکه باید در کنار تعلیم و تعلم در حال مبارزه باشیم، باید فضای معنوی و اخلاقی وجود داشته باشد تا در کارها موفق و اثرگذار باشیم.

 

ایشان اضافه کردند: آل سعود با خرج های هنگفتی در اروپا مسجد و مدرسه ایجاد کرده و افرادی را آموزش داده تا تفکر وهابیت را ترویج دهند، امروز باید با جدیت و همت اسلام ناب را ترویج کنیم تا دیگران نسخه نادرستی از اسلام به جهان ارائه ندهند.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با قدردانی از خدمات آیت الله اعرافی در زمان تصدی ریاست جامعة المصطفی گفتند:  ایشان واقعا در چند سالی که در المصطفی بود زحمات بسیاری کشید، الحمدلله شما هم از فضلای اثرگذار هستید و امیدواریم همان راه بهتر ادامه داده شود.

 

ایشان وظیفه امروز روحانیت را معرفی اسلام ناب در داخل و خارج دانستند و افزودند: دشمن سعی می کند که اسلام ناب را عقب بزند اما باید اسلام و انقلاب را با قوت به پیش ببریم، باید با رفتار و گفتار و همت خود امر اهل بیت(ع) را احیا کنیم.

 

معظم له با اشاره به هجمه های فرهنگی و فکری به انقلاب و اسلام اظهار داشتند: روحانیت و جامعة المصطفی در زمینه مقابله با سم پاشی های دشمن وظیفه دارند و باید با انجام مناظراتی برتری اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) را تبیین کنیم.

 

ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تقابل بین حوزه های قم و نجف ادامه دادند: باید سعی کنیم که حوزه ها را به هم نزدیک کنیم و در برابر دشمنان متحد باشیم و اجازه ندهیم با اختلاف افکنی به خواسته های شوم خود برسند.