مبانی جهاد و شهادت برای مردم تبیین شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأكید بر اینكه مبانی جهاد و شهادت و قله های عظمت اسلام باید برای مردم تبیین شود، گفتند: فضای مدافعان حرم، فضای غلبه خون بر شمشیر است، زیرا این بزرگواران با خون خود برای اسلام عزت آفرینی كردند.

5c5041f2a4471 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، این مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای كنگره شهدای مدافعان حرم استان قم با عنوان "مجاوران كریمه مدافعان عقیله" با اشاره به اینكه جهاد و شهادت وسیله رسیدن به عزت است، گفتند: امام خمینی(ره) فرمودند  هر پیامبری كه از سوی خداوند برانگیخته شد در یك دستش كتاب و در دست دیگرش وسیله جهاد قرار داشت.

 

معظم له با بیان اینكه جهاد در راه خدا لازمه دین است، اظهار داشتند: در یك دست پیامبر اكرم(ص) قرآن كریم و در دست دیگرشان شمشیر قرار داشت؛ همه خیر و نیكی ها مبتنی بر وجود قدرت جهادی است.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی تأكید كردند: بر اساس روایات، جهاد وسیله راهیابی مؤمنان به بهشت و وسیله نابودی و به جهنم رفتن كفار است.

 

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت شهادت از دیدگاه روایات افزودند: امام صادق(ع) فرمودند "هر خیر و نیكی مراتب بالاتری نیز دارد، اما كشته شدن در راه خدا هیچ مرتبه بالاتری ندارد"؛ شهادت نهایت آروزی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین بوده است.

 

ایشان با اشاره به اینكه ائمه معصومین(ع) جز به شهادت از دنیا نرفته اند، اضافه كردند: امام سجاد(ع) در نخستین دعای صحیفه سجادیه از خداوند خواسته اند تا پایان زندگی نورانیشان را كشته شدن به وسیله شمشیر دشمنان قرار دهد، بنابراین مشخص می شود جهاد و شهادت از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان كردند: در جبهه مقاومت سنگری شكل گرفت كه در یك سوی آن آمریكا، صهیونیست، عربستان سعودی و داعش پروران و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب و اهل یقین و ایمان قرار داشتند؛ مدافعان حرم اوج قله ایمان را در نظر گرفته بودند.

 

معظم له با بیان اینكه مدافعان حرم با تأسی به حضرت زینب(س) عظمت اسلام را احیا كردند، گفتند: این مشیت خداوند بود كه حضرت زینب(س) پس از حضور در كربلا و مدینه به دمشق رفتند تا امروز نیز حرم مطهر ایشان منشأ نشر و گسترش بیداری اسلامی باشد.

 

ایشان با تأكید بر اینكه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، یادآور شدند: فضای مدافعان حرم، فضای غلبه خون بر شمشیر است، زیرا این بزرگواران با خون خود برای اسلام عزت آفرینی كردند.