بیماران نباید دغدغه هزینه های درمان را داشته باشند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر اجرای عمومی طرح تحول سلامت گفتند: بیماران نباید دغدغه هزینه های درمان را داشته باشند.

5c5bd8ba5f901 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان صبح امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، چهلمین سالگرد انقلاب مقدس اسلامی را گرامی داشتند.

ایشان افزودند: انقلاب اسلامی سرآغاز خدمات بسیار فراوانی برای عالم بشریت بود، یکی از مسائلی که اسلام به آن عنایت ویژه دارد مسأله خدمت به مردم است، امام سجاد(ع) فرمود بالاترین ترین عبادت ها خدمت کردن به مردم است.

معظم له با بیان این که خدمات مربوط به انسان بسیار مهم است، اظهار داشتند: اسلام دو علم فقه و طب را در بلندای علوم قرار داده است، خدمات علم فقه مربوط به دین و معنویت است و در راستای معنویات، ایمان و عقیده قرار دارد و حرف اول را می زند.

ایشان ادامه دادند: علم طب از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که مربوط به سلامت انسان است و اگر انسان سالم نباشد توانایی انجام وظایف خود را ندارد، کار جامعه پژشکی بسیار مهم است و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشتند: هر جامعه ای باید دارای فقیه عالم پرهیزکار، پزشک درستکار و مدیر خیرخواه باشد، در تمام نقاط ایران باید پزشکان حضور داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

ایشان عنوان کرد: آقای دکتر هاشمی در دوران وزارت خود خدمات تأثیرگذار خوبی انجام داد ، یکی از این خدمات طرح تحول سلامت است که باید به صورت عمومی ادامه داده شود تا مردم دغدغه هزینه های درمان را نداشته باشند؛ طرح تحول سلامت باید به صورت عمومی در کل کشور برقرار باشد.

معظم له با تأکید بر ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کردند: مردم باید آگاه باشند تا عادت کنند به جای مبتلا شدن به بیماری و رفتن به سراغ درمان، از بیماری پیشگری کنند، تحرک و کم خوری تأثیر ویژه ای در پیشگیری از بیماری ها دارد.

ایشان اضافه کردند: در علم طب بزرگانی مانند بوعلی سینا و زکریای رازی  داریم که غربی ها نیز از مطالب این بزرگان استفاده می کنند، امت اسلام در علوم بسیاری تقدم دارد اما غربی ها علوم را از امت اسلام گرفتند به نام خود زدند.