اگر مسؤولان در خدمت مردم باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر کشور غلبه کند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که آثار و خدمات مسؤولان باید در جامعه محسوس باشد، گفتند: اگر مسؤولان در خدمت مردم باشند هیچگاه هیچ قدرتی نمی تواند بر کشور غلبه پیدا کند.

5c5c1e46c8ae0 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع تقلید جهان تشیع ظهر امروز در دیدار معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به نظر اسلام، قرآن و روایات درباره مسافرت و گردشگری گفتند: مسلمانان نباید در یک نقطه ساکت و آرام باشند بلکه باید مسافرت کنند تا آثار فرهنگی و سیاسی گذشتگان را مورد بررسی قرار دهند و درس عبرت بگیرند.

ایشان افزودند: کشور اسپانیا که قبلا اندلس نامیده می شد چند قرن تحت اختیار مسلمانان بوده است و آثار بسیاری دارد، گردشگران بسیاری برای بازدید به این کشور می روند و زمانی که ما نماینده حضرت امام در اروپا بودیم و برای بازدید به این کشور رفتیم به ما گفتند که عایدات آن ها از گردشگری چند برابر نفت ایران است.

معظم له با بیان این که در شهرهای مختلف ایران آثار باستانی با قدمت بسیاری وجود دارد، اظهار داشتند: باید برنامه ریزی شود تا صنعت گردشگری رواج پیدا کند و شاهد عواید آن برای کشور باشیم.

ایشان ادامه دادند: مسأله گردشگری باید در کشور تقویت شود و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام داد چرا که از این مسیر می توان چند برابر نفت و منابع دیگر برای کشور کسب درآمد کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که مردم ایران همواره اهل کار و هنر بوده اند، ابراز داشتند: ایرانی ها همواره با کار عزت خود را حفظ کرده اند و زیر بار ذلت نرفتند، امروز اشتغال زایی از طریق مسائل گردشگری نیز باید در دستور کار باشد.

ایشان عنوان کردند: عبادت 70 جزء دارد که افضل آن تلاش و کوشش برای کسب حلال است، دولت و مسؤولان باید به مردم کمک کرده و ایجاد اشتغال کنند، مردم اهل کار هستند اما مسؤولان باید زمینه های لازم را فراهم کنند؛ هر استانی ویژگی های خاص خود را دارد که باید متناسب با شرایط استان در این زمینه های لازم سرمایه گذاری شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع  خاطرنشان کردند: اگر برای اشتغال زایی به خوبی در کشور برنامه ریزی شده و این برنامه ها اجرایی شود بسیار از مشکلات حل خواهد شد و تحریم ها هم اثری نخواهد داشت، ایران مردمی فعال و با اراده دارد و اگر مسؤولان به وظایف خود عمل کنند، مردم نیز همراهی بیشتری خواهند کرد و فشارهای دشمن بی اثر می شود.

ایشان اضافه کردند: باید بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه دشمنان ملت ایران هستند و کینه انقلاب اسلامی در دل آن ها موج می زند، تا مسلمان هستیم دشمن به هیچ چیز راضی نمی شود باید به این فرمایش قرآن اعتقاد داشته باشیم و روی پای خودمان بایستیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به تجمید روایات از مردم ایران گفت: مردم ایران به انقلاب اسلامی وفادار بوده و هستند و 22 بهمن وفاداری خود را بار دیگر نشان خواهند داد، مردم برای پیروزی و استمرار انقلاب از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نکردند و امروز مسؤولان باید به فکر این مردم بی نظیر باشند.

ایشان افزودند: مردم باید ارزانی را در سفره خود ببینند که متأسفانه مشاهده نمی کنند، گرانی زندگی مردم را فلج کرده است، آثار و خدمات مسؤولان باید در جامعه محسوس باشد، اگر مسؤولان در خدمت مردم باشند هیچگاه هیچ قدرتی نمی تواند بر کشور غلبه پیدا کند.

معظم له با بیان این قیمت کالا و خدمات در کشور گران است، اظهار داشتند: باید ضمن تقویت ارزش پول ملی، قیمت خدمات و کالاها را ارزان کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی تصریح کرد: هیچگاه نباید به آمریکا، اروپا و غرب اعتماد داشته باشیم بلکه باید با تکیه به توانایی های داخلی مسائل کشور را به پیش ببریم.