دولت از تمام توان خود برای محرومیت زدایی از کشور استفاده کند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینكه بر اساس روایات خدمت رسانی به محرومان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفتند: مسؤولان باید در راستای رفع محرومیت ها تلاش جدی داشته باشند.

5c643c2f2f5c5 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع عصر امروز در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه مردم ایران این انقلاب را به سختی و با تحمل رنج و مشت به دست آورده اند، گفتند: مردم مكتبی، مذهبی و ولایی ایران با حضور خود در 22 بهمن حماسه آفریدند و دشمنان را حیرت زده كردند.

معظم له با بیان اینكه یكی از اهداف انقلاب از بین بردن فقر و محرومیت و ایجاد رفاه برای مردم بود، اظهار داشتند: امروز علاوه بر شهرها در بسیاری از روستاها امكانات رفاهی از جمله آسفالت، برق و گاز وجود دارد؛ پیش از انقلاب هیچ روستایی از آب، برق، گاز و سایر امکانات رفاهی بهره مند نبود، اما امروز به بركت انقلاب كارهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینكه بر اساس روایات خدمت رسانی به محرومان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه كردند: امروز شناخت مناطق محروم و شناسایی درجات محرومیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و مسؤولان باید در این زمینه بسیار دقت كرده و در راستای رفع محرومیت ها تلاش داشته باشند.

ایشان مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز جامعه را نتیجه عدم اجرای احکام اسلامی دانستند و بیان کردند: برنامه های اسلامی به گونه ای تنظیم شده است كه اگر به آن ها عمل شود فقر به صورت کلی از جامعه ریشه کن خواهد شد و هیچ فقیری در کشور وجود نخواهد داشت؛ مسؤولان باید با تهیه امكانات لازم فقر و محرومیت را از جامعه ریشه كن كنند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان كردند: امروز مسؤولان باید با نیت های خالصانه در جهت خدمت به مردم تلاش كنند، زیرا اعمالی كه خالصانه برای رضای خداوند انجام شوند، از ارج و قرب بیشتری برخوردار خواهند شد، بنابراین مسؤولان نباید برای حب جاه و مقام فعالیت كنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع مکر و حیله معاویه و تلاش های او در جهت تخریب امیرمؤمنان(ع) را از مصادیق بارز فتنه گری دانستند و ابراز كردند: امروز شناخت فتنه و فتنه گران از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما باید آگاه باشیم تا فریب فتنه گران را نخوریم.

معظم له خطاب به حاضران در جلسه گفتند: هرچه می توانید برای رفع محرومیت تلاش كنید؛ امروز باید برای رفع محرومیت ها مسأله اشتغال زایی را مورد توجه قرار دهید، زیرا اگر این مسأله حل شود مشكلات معیشتی نیز حل خواهد شد.