عربستان با هزینه های هنگفت درصدد گسترش تفکر پلید وهابیت است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به سفر مرموزانه بن سلمان به پاکستان و کشورهای دیگر منطقه گفتند: عربستان با هزینه های هنگفت درصدد گسترش تفکر پلید وهابیت است.

5c6d4ff491e33 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، فلسفه احکام الهی را تأمین مصالح فرد و جامعه دانستند و گفتند: تمام کارهای خداوند متعال بر اساس حکمت و مصلحت بوده و همه احکام الهی بر همین پایه است.

ایشان رباخواری را مصداق بارز ظلم دانستند و افزودند: عدالت خواهی و ظلم ستیزی از اصول اساسی و خدشه ناپذیر اسلام است و برقراری عدل مهم ترین هدف اسلام و ارسال پیامبران است اما چون رباخواری با این اصل مسلم در تضاد است حرام می شود، ربا به معنای استثمار انسان و تضییع حقوق او است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان این که اسلام می خواهد جامعه ای بر اساس عدل، انصاف، محبت، الفت و صداقت تشکیل دهد، اظهار داشتنذ: ربا مخالف این اصول و عدالت است و آسیب جدی به جامعه می زند.

ایشان ادامه دادند: گاهی هم برخی برای این که بدون دردسر به سراغ ربا بروند به سراغ حیله هایی می روند، پیامبر اکرم(ص) می فرماید حب مال و جاه ضرربسیاری به انسان وارد می کند و سبب به وجود آمدن فسادهای بسیاری می شود.

معظم له  با بیان این که اسلام اصالت را به کار می دهد اما در ربا پول اصل قرار داده می شود، خاطرنشان کردند: برخی با حیله هایی می خواهند به رباخواری خود مشروعیت ببخشند که دارای مشکل شرعی است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود حب مال و جاه را منشأ فسادهای امروز در جهان دانست و ابراز داشتند: مردم پاکستان باصفا و مسلمان هستند اما عربستان سعودی توانسته برخی از این ها را به سمت خود بکشاند و 10 هزار پاکستانی در کاخ های سعودی ها خدمت می کنند.

ایشان عنوان کردند: بن سلمان نه تنها نمی‌خواهد پاکستان را از دست دهد، بلکه در صدد گسترش وهابیت در جهان است و می خواهد مالزی و اندونزی و هند هم سفر کند اما تا مردم متوجه شدند اعتراضات بسیاری کردند اما بن سلمان برای نفوذ در پاکستان 20 میلیارد دلار به این کشور داد و پاکستان جمعیت معترض را متوقف کرد.