بسیاری از مشکلات به دلار و تحریم ها مربوط نمی شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به گرانی های سرسام آور تأکید کردند که بسیاری از مشکلات مربوط به تحریم ها و دلار نیست و از مسؤولان خواستند سریعتر برای رفع دغدغه های معیشتی چاره اندیشی کنند.

5c764ca1d778f 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، این مرجع عالیقدر جهان تشیع، ظهر امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ربا را یکی از بزرگترین گناهان دانستند و گفتند: بر اساس روایات خبیث ترین و پلیدترین کسب ها از طریق ربا است.

ایشان افزودند: ربا دارای مفاسد فراوانی است که آسیب های جدی به جامعه وارد می کند،  نتیجه رباخواری در همین دنیا ظاهر خواهد شد و نتیجه این کار در جامعه دیده می شود، اگر ربا حلال بود مردم تجارات را رها می کردند و اقتصاد جامعه دچار مشکل می شد اما مردم باید ربا را رها کرده و تجارت کنند تا اقتصاد جامعه فعال باشد.

معظم له با اشاره به عواقب سنگین رباخواری در دنیا و آخرت اظهار داشتند: گاهی انسان درانجام گناهان جری می شوند و خود را به تباهی می کشانند.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اجرا و تقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه دادند: هیچکس نباید نسبت به این فریضه الهی بی تفاوت باشد بلکه باید تکلیف شرعی خود را به درستی انجام دهد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به گرانی های افسار گسیخته در کشور اشاره کردند و ابراز داشتند: مردمی که جزء اقشار متوسط و پایین هستند دچار مشکلات جدی شده اند و به سختی گذران زندگی می کنند.

ایشان عنوان کردند: بسیاری از گرانی ها مربوط به دلار نیست و تولید داخل به شمار می رود اما مشاهده می کنیم که به صورت سرسام آوری افزایش قیمت پیدا کرده است.

معظم له خاطرنشان کردند: بسیاری از مشکلات به دلار و تحریم ها مربوط نمی شود و عدم نظارت ها باز می گردد، برخی مسؤولان می گویندکه برای شب عید شیرینی و میوه فراهم کردیم در حالی که معیشت مردم تحت فشار است و باید به نیازهای مهمتر  مردم رسیدگی شود و سپس از شیرینی شب عید سخن گفت.