برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید برنامه های بنیادین برای تربیت نسل جدید داشته باشد، گفتند: برنامه های آموزش و پرورش نباید برگرفته از مبانی تمدن غرب باشد.

5c80ec0261df9 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه انسان ها به جز معصومان(ع) از بدو تولد خام و ناپخته هستند، گفتند: انسان ها نیاز دارند تا همواره عده ای با تعلیم و تربیت، استعدادهای آن ها را شکوفا کنند.

معظم له کار آموزش و پرورش را در زمینه شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت دانستند و اظهار داشتند: مسؤولان این دستگاه با اهمیت باید در زمینه انتخاب اساتید بسیار دقت داشته باشند و اساتیدی مطلع، آگاه به زمان و کارآمد را انتخاب کنند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر انتخاب استاد خوب و کارآمد باید زمینه تربیت پذیری دانش آموزان را نیز فراهم سازد، افزودند: معلمان باید کاری کنند که روح تربیت پذیری در دانش آموزان نهادینه شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید برنامه های بنیادین برای تربیت نسل جدید داشته باشد، ابراز کردند: فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی از همدیگر جدا نیستند، بنابراین برنامه های آموزش و پرورش نباید برگرفته از مبانی تمدن غرب باشد، بلکه همه برنامه های جامعه ایرانی باید مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی پایه ریزی شود.

ایشان نقش معلمان بر تربیت نسل جوان جامعه را محوری و اساسی دانستند و با انتقاد از استانداردهای دوگانه مدیریتی در برخی بخش های اجرایی کشور تصریح کردند: امروز برخی از مشکلاتی که در زمینه آموزش و پرورش وجود دارد، ریشه در داخل و وجود اراده های دوگانه در مدیریت کشور دارد؛ ما باید بدانیم که تا زمانی که 2 اراده در کشور حاکم باشد، مشکلات زیادی کشور را تهدید خواهد کرد، زیرا وجود 2 اراده در عرصه مدیریتی، زمینه سوء استفاده های دشمن را فراهم می آورد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کردند: متولیان آموزش و پرورش باید از اهمیت کار خود آگاه باشند و بدانند که اگر بتوانند یک نفر را به خوبی تربیت کنند، گویا همه انسان ها را تربیت کرده اند؛ همچنین باید دانست که اضلال و گمراهی یک نفر نیز به مثابه گسترش گمراهی در همه عالم است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید به شیوه های اسلامی تربیت شوند، عنوان کردند: بر اساس روایات، اگر شخصی می خواهد دیگران را تربیت کند، ابتدا باید خودسازی کند، زیرا بدون خودسازی، تربیت دیگران ممکن نیست.