هنرمندان باید هنر خود را در راه پیشبرد اهداف دین و انقلاب به کار گیرند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه هنرمندان باید هنر خود را در راه پیشبرد اهداف دین و انقلاب به کار گیرند، بر ضرورت توجه هنرمندان کشور به هنرهای تجسمی تأکید کردند.

5c864fb8b9392 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اهمیت کار هنرمندان دینی گفتند: خدمت به حق و انقلاب به هر وسیله ای که باشد، بسیار با ارزش است.

معظم له با تأکید بر اینکه هنر در مبانی اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است، ادامه دادند: هنرمندان باید در دنیای مبارزه میان حق و باطل، هنر خود را در راه پیشبرد اهداف دین و انقلاب به کار گیرند؛ اگر هنر در راه تقویت حق، ایمان و انقلاب به کار گرفته شود، از جایگاه ویژه ای برخوردار است، زیرا بدین وسیله می توان افراد بسیاری را جذب کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه خطبه فدکیه و خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید جلوه ای از هنر اسلامی است، خاطرنشان کردند: هنر دینی در دنیای امروز که مبارزه وسیعی میان حق و باطل شکل گرفته، می تواند به مغلوب سازی جبهه باطل کمک بسیاری کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه هنر در ابعاد مختلف، وسیله پیشرفت اسلام است، افزودند: هنرمندان باید در آگاه به زمان باشند و طبق اقتضای نیازهای روز بشریت هنر ناب دینی ارائه دهند تا در مبارزه با جبهه باطل مؤثر واقع شوند.

ایشان با تأکید بر ضرورت توجه هنرمندان جامعه اسلامی به مقوله هنرهای تجسمی اضافه کردند: در دوران ما هنرهای تجسمی رونق گرفته است، بنابراین هنرمندان می توانند با استفاده از این نوع هنر به احیای گفتمان ایثار و شهادت بپردازند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کردند: هنر ناب دینی می تواند خود را در شعر، نویسندگی و هنرهای تجسمی نشان دهد، بنابراین هنرمندان جامعه اسلامی با استفاده از حربه های مختلف هنری اسباب پیشرفت اسلام را فراهم آورند.

معظم له تأکید کردند: هنر در گذشته در شعر و نویسندگی و بیان محدود می شد، اما امروز هنرهای تجسمی ظرفیت بسیار عظیمی را پیش روی ما قرار داده است که باید از آن به خوبی بهره برد.