علمای دین اجازه نمی دهند شیاطین زمان به باورهای دینی مردم ضربه وارد کنند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه بر اساس روایات علمای شیعه به مثابه مرزبانان دین هستند، گفتند: علمای دین از دل ها و اعتقادات مردم در برابر شیاطینی همچون آمریکا، صهیونیست ها و سعودی ها حفظ کرده و اجازه نمی دهند این سربازان شیاطین به باوره

5c87cdf929661 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع عصر امروز در دیدار معاون فرهنگی اجتماعی و سرگروه های تبلیغی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اهمیت تبلیغ دین گفتند: هدف اسلام این است که جامعه ای ایجاد کند که از همه جهات به کمال برسد.

معظم له ادامه دادند: طبق آیات قرآن کریم همواره باید عده ای باشند که به تبلیغ دین بپردازند و در راستای تحقق اهداف دینی گام بردارند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کردند: شناساندن امامزادگان به مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا هر کدام از این بزرگواران یک قطب فرهنگی بوده اند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه امامزادگان برای حفظ جان خود در دوران بنی امیه، بنی عباس به ویژه متوکل عباسی به سوی ایران هجرت کردند، عنوان کردند: ملت ایران از ابتدا نسبت به خاندان اهل بیت(ع) ارادت داشتند و همین مسأله سبب شد تا امامزادگان به ایران هجرت کنند.

ایشان با بیان اینکه امروز مردم نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار ارادت دارند، گفتند: مردم ایران با لبیک به ندای روحانیت طی 8 سال دفاع مقدس با دشمن جنگیدند و برای دفاع از مکتب اهل بیت(ع) جان خویش را فدا کردند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به لزوم توجه مبلغان به مباحث تاریخی بیان کردند: تاریخ بیانگر سنت های الهی است، بنابراین مبلغان باید با تسلط بر جریان ها و مباحث تاریخی به تبلیغ دین بپردازند و مردم را متوجه احکام و سنن الهی کنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تأکید کردند: تبیین تاریخ امامزادگان برای مردم بسیار مهم است و مبلغان باید بدانند که اگر در این زمینه مهارت داشته باشند، بدون شک در کار خود موفق خواهند شد.

 

ایشان زمان شناسی را برای مبلغان ضروری دانستند و گفتند: مبلغان باید نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی داشته باشند، زیرا این مسأله در امر تبلیغ دین بسیار مؤثر و کلیدی است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کردند: طلاب باید از ابتدای طلبگی به صورت منظم دروس خود را یادداشت برداری کنند، زیرا این کار سبب می شود در هنگام تبلیغ بدون صرف وقت نسبت به مباحث تسلط پیدا کنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه مبلغان باید از تنبلی و سستی به شدت پرهیز کنند، افزودند: انسان با تنبلی و سستی نمی تواند به پیروزی و فلاحت دست پیدا کند.

معظم له با اشاره به اینکه بر اساس روایات علمای شیعه به مثابه مرزبانان دین هستند، بیان کردند: علمای دین از دل ها و اعتقادات مردم در برابر شیاطینی همچون آمریکا، صهیونیست ها و سعودی ها حفظ کرده و اجازه نمی دهند این سربازان شیاطین به باورهای دینی لطمه و ضربه وارد کنند.