مردم و مسؤولان برای امدادرسانی به سیل زدگان بسیج شوند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با ابراز همدردی با حادثه دیدگان سیل کشور، از مردم و مسؤولان خواست که برای امدادرسانی و کاهش آلام مردم بسیج شوند.

5c99fbce10a2b 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع، ظهر امروز در دیدار استاندار قم با تبریک سال جدید و با تأکید بر خدمت رسانی مسؤولان به مردم در همه شرایط گفتند: مسؤولان حتی در زمانی که مردم در تعطیلات هستند باید پای کار باشند و خدمت رسانی کنند که خوشبختانه استانداری قم پای کار بوده است.

ایشان با اشاره به وقوع سیل در استان های کشور افزودند: قرآن کریم می فرماید دنیا هیچگاه خالی از حادثه، مشکل و گرفتاری نخواهد بود و از همین رو انبیای الهی بالاترین مشکلات را داشتند، نباید تصور کرد که این مشکلات و بلاها نتیجه اعراض خداوند از انسان ها است.

معظم له با بیان این که بنای خلقت بر امتحان و وجود مشکلات است، اظهار داشتند: وقوع حوادث و بلاها در سازندگی انسان ها نقش دارد تا انسان بداند دنیا محل رفاه کامل انسان ها نیست بلکه باید با تلاش، آخرت خود را آباد و دارای رفاه کند.

ایشان ادامه دادند: انسان باید مشکلات زندگی را تحمل کرده و در مسیری که خداوند متعال دستور داده است حرکت کند، باید توجه داشت که نزول بلا و وقوع مشکلات دلیل بدی آن جامعه و یا افراد نیست، از سوی دیگر اگر رفاهی به وجود آمد الزاما به این معنا نیست که خداوند به گروهی توجه بیشتر کرده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که گاهی خداوند متعال مشکلاتی را ایجاد می کند تا انسان با صبر و عبرت از حسنات و ثواب الهی بهره مند شوند، ابراز داشتند: انسان باید در امتحانات و سختی ها صبر کند و ناامید نشود.

ایشان با ابراز تأسف از وقوع حادثه شیراز و جانباختن تعدادی از هموطنان در سیل، با حادثه دیدگان اظهار همدردی کردند.

معظم له با تأکید بر برخورد با مقصران احتمالی در حوادث کشور عنوان کردند: وقوع سیل و وجود مشکلات بدان معنا نیست که افرادی مبغوض باشند و کسانی که دچار سیل نشدند نزد خداوند حسناتی دارند بلکه گاهی خداوند با ایجاد مشکلات اجر و ثواب فراوانی را برای انسان در نظر می گیرد.

ایشان خاطرنشان کردند: نباید تصور کرد که اگر بلایی به وجود آمد و کسی مبتلا شد انسان پستی بوده است، بلا می تواند از نعمت های الهی باشد که انسان را بیدار می کند، انسان ها در برابر این بلاها وظایفی دارند و اگر در مواجهه با بلا بنابر دستور دین عمل کردند دارای اجر فراوانی خواهند بود.

معظم له تأکید کردند: همه مردم باید با آسیب دیدگان ابراز همدردی کرده و به آن ها کمک کنند، البته همواره از قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) انتظار ویژه ای وجود دارد و قم باید در این عرصه پیشتاز باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که بنا بر فرموده رهبر انقلاب رونق تولید و اشتغال باید در دستور کار همه مسؤولان باشد، گفتند: کسانی که در این میدان قدم می گذارند نباید در پیچ و خم اداره ها گرفتار شوند بلکه باید راه را باز و به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران کمک کرد.

ایشان ارتباط مستقیم مسؤولان با مردم را ضروری دانستند و افزودند: هرچه مسؤولان در میان مردم و در کنار آن ها باشند مردم اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد و ارتباط نزدیک با مردم وظیفه مسؤولان است، ارتباط نزدیک مسؤولان با مردم سبب می شود که مشکلات مردم را بهتر درک کرده و برای حل آن اقدام کنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع همچنین در بخشی از سخنان خود به بیان مطالبی درباره بهار و نوروز پرداختند و و با بیان این که بهار و زند شدن زمین درس توحید و خداشناسی است، اظهار داشتند: ذوق، شوق و فرهنگ ایرانی ها اقتضا کرد که تحویل سال آن ها در ابتدای بهار باشد، بهار و زنده شدن زمین از نشانه های توحیدی است که باید مورد توجه انسان ها باشد.