مردم و مسوولان تا حد توان به هرطریق ممکن به کمک سیل زدگان بشتابند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: دولت هرچه سریعتر به پرداخت خسارت اقدام کند تا تسکین بر درد و رنج و غم سیل زدگان باشد.

5ca85370891e1 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته ، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان این موضوع که قرآن تاکید می‌کند هیچ کس از امتحان الهی مستثنی نیست و همه در معرض امتحان هستیم فرمودند: این جریان سیل هم برای همه ما و هم برای سیل زدگان و هم برای سایر مردم یک امتحان بود.

وی افزودند: مردم سیل زده با صبر استقامت این امتحان را تحمل کنند، كه البته خسارت و مصیبت خیلی سنگین است ولی انشاءالله با صبر و تحمل و با همکاری هم این مشکل حل خواهد شد.

 

معظم‌له با اشاره به كمك‌های مردمی انجام شده فرمودند: مردم غیر سیل زده هم در معرض امتحان هستند باید به هر طریق ممکن در حد توان به سیل زدگان کمک شود، ما هم در حد خودمان کمک کردیم و خواهیم کرد اما باید همه با هم به میدان بیایم تا هموطنان عزیز مشکلاتشان حل شود.

 

مرجع تقلید شیعیان گفتند: کمیته امداد و هلال احمر مشغول جمع آوری کمک‌ها هستند اما مسوولان محترمی هم که در تلاش هستند باید به کار خود شدت دهند و با یک مدیریت متمرکز و با یک وحدت کار، کمک رسانی را انجام دهند و دولت محترم هم هرچه سریعتر خسارت ها را برآورد و جبران نمایند تا تسکین بر درد و رنج و غم این عزیزان باشد ان شاء‌الله.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته مبلغ یک میلیارد ریال از طریق کمیته امداد به سیل زدگان کمک نموده و برای مقلدان محترم یک سوم از سهم مبارک اجازه مصرف در این مورد را دادند.