پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری وظیفه سنگین حوزه است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که در حوزه ها باید افراد متبحر و متخصص تربیت شوند، گفتند: دنیا از حوزه می خواهد که راه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را بر اساس دستورات دینی ارائه کند و وظیفه حوزه در این زمینه سنگین است.

5caf30284a34f 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان این که علما وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفتند: کار علما امتداد کار انبیا است که باید به خوبی و درستی انجام شود.

ایشان افزودند: کار علما هدایت مردم است تا مردم معارف اسلامی را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند، تفقه در امور اعتقادی، اخلاقی، فقهی، اقتصادی، اجتماعی، قضائی، جهادی و حکومتی باید در دستور کار روحانیت باشد، شناختن معارف دینی در همه ابعاد و انتقال آن به جامعه لازم است.

معظم له با بیان این که اگر به دستورات اسلام در زمینه اقتصادی عمل شود فقر از بین خواهد رفت، اظهار داشتند: اگر دستورات اسلام در اقتصاد اجرایی شود شاهد مشکلات امروزی مانند فقر و برخی اختلافات طبقاتی نخواهیم بود.

ایشان ادامه دادند: مدیریت اسلامی جامعه هیچگاه نباید تعطیل شود و خداوند متعال که برای هر امر جزئی وظیفه ای تعیین می کند مگر می شود برای جامعه بزرگ انسانی در بحث مدیریت و حکومت تعیین تکلیف نکند، جهاد برای ارزش های اسلامی و جامه عمل پوشاندن به آن باید در دستور کار روحانیت باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که در حوزه ها باید افراد متبحر و متخصص تربیت شوند، ابراز داشتند: دنیا از حوزه می خواهد که راه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را بر اساس دستورات دینی ارائه کند و وظیفه حوزه در این زمینه سنگین است.

ایشان با تجلیل از روحیه انقلابی مردم همدان عنوان کردند: مردم همدان مردمی بسیار متدین، با فرهنگ و انقلابی بوده و وفادار به انقلاب هستند و سابقه درخشانی داشتند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع مردم را ستون دین دانستند و خاطرنشان کردند: همین مردم هستند که در برابر دشمن ایستادگی می کنند، از این رو مسؤولان باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.