زنده نگه داشتن یاد شهدا به احیای روحیه ایثار و شهادت منجر می شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه مردم ایران جهاد را از روی عشق و علاقه و ارادت به ولایت فقیه انتخاب می کنند، گفتند: زنده نگه داشتن یاد شهدا به احیای روحیه ایثار و شهادت منجر می شود .

5cb5c59416960 1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار سردار هاشمی مدیرکل و اعضای بنیاد شهید استان قم با بیان اینکه بر اساس روایات «جهاد» بابی از ابواب بهشت بوده و خداوندآن را تنها برای اولیای مخصوص خود می گشاید، گفتند: امروز باید دانست که زنده نگه داشتن یاد شهدا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

معظم له با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا به احیای روحیه ایثار و شهادت منجر می شود، اظهار داشتند: همه عزت و اقتدار ایران مرهون ایثار جانبازان و شهدای بزرگوار است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه هر کسی توفیق ورود به وادی «جهاد» را پیدا نمی کند، عنوان کردند: بر اساس روایات کسی که جهاد در راه خداوند را ترک کند، پروردگار عالم لباس خواری و ذلت را بر وی خواهد پوشاند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر اینکه بر اساس روایات «جهاد» همواره مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) و معصومان(ع) قرار داشته است، افزودند: خداوند عزت امت را در نتیجه جهاد قرار داده است؛ هر کار خوبی از درجات و مراتبی برخوردار است، اما باید دانست که فوق همه خوبی ها کشته شدن در راه خداوند است.

ایشان با اشاره به روحیه ایثار و جهادگری ملت شریف ایران ابراز داشتند: در هر کجای عالم که جنگی صورت بگیرد، افراد با انگیزه مادی به جبهه می روند، اما مردم شهیدپرور ایران اسلامی با عشق و علاقه و ارادت به ولایت فقیه به جهاد می پردازند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی برلزوم تبیین وصیت نامه های شهدا برای مردم خاطرنشان کردند: امروز دشمن برای ایجاد اختلال در مملکت سعی می کند مردم را نسبت به آرمان های شهدا پشیمان و ناامید جلوه دهد، بنابراین ما باید سعی کنیم با کارهای فرهنگی در برابر دشمن ایستادگی کرده و عزت اسلام را حفظ کنیم.

معظم له با بیان اینکه جهاد معیار و ملاک تشخیص مؤمن حقیقی از غیر حقیقی است، یادآور شدند: امروز علیرغم اینکه جبهه جنگ سخت دیگر وجود ندارد، اما کسانی که شوق حضور در جبهه ها را در سر می پرورانند، مسلمان حقیقی بوده و کسانی که شوق و آرزوی حضور در جبهه را در دل ندارند، منافق هستند.