دفاع از مبانی انقلاب اسلامی وظیفه ذاتی حوزه و روحانیت است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی و دفاع از آنها از وظایف ذاتی حوزه و روحانیت محسوب می شود، گفتند: ما باید در امتداد مسیر انقلاب حركت كنیم.

IMG_8703x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، اساتید، طلاب و فضلای مدرسه علمیه چیذر تهران با اشاره به وظایف علما و روحانیون گفتند: امروز باید دانست كه وظیفه علما در میان همه اقشار و آحاد مختلف مردم سنگین تر و بزرگ تر است.

معظم له طلبگی را بهترین شغل دنیا دانستند و اظهار داشتند: ما در طلبگی با دو مرحله مواجه هستیم؛ نخستین مرحله، مرحله تعلیم و تعلم بوده و مرحله دوم عبارت از گام نهادن در عرصه اجتماع است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان كردند: ما باید با فراگیری مبانی دینی و روایات رشد كرده و قدم در عرصه های اجتماعی بگذاریم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع  تأكید كردند: امروز باید بدانیم كه آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی و دفاع از آنها از وظایف ذاتی حوزه و روحانیت محسوب می شود؛ ما باید در امتداد مسیر انقلاب حركت كنیم.

ایشان اخلاص، همت بلند، جدیت و كوشش، اراده قوی، تقوا و پرهیز از مادی گرایی را از شاخصه های بارز طلبگی برشمردند و افزودند: كسانی كه برای اغراض مادی وارد وادی طلبگی می شوند، در نهایت به دین جفا خواهند كرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی بر لزوم اهتمام طلاب بر فراگیری ادبیات فارسی و عربی تأكید و عنوان كردند: ادبیات نقش جدی در موفقیت طلاب در عرصه نویسندگی و سخنوری دارد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع ابراز داشتند: طلاب باید درنظر داشته باشند كه بدون نظم به سعادت و كامیابی مادی و معنوی نخواهند رسید؛ همچنین یك طلبه و روحانی باید اهل نماز شب و تهجد باشد تا بتواند در عرصه تبلیغ موفق شود.

ایشان با اشاره به اینکه دنبال کردن دیپلماسی مذاکره کاملاً اشتباه است، یادآور شدند: امروز باید دانست که غربی ها به دنبال سلطه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و هر روز بر حجم دشمنی هایشان افزوده می شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی تأکید کردند: بدون شک از این به بعد هر روز بر تنش ها و چالش های نظام اسلامی با دنیای غرب و استکبار افزوده شده و روابطشان پیچیده تر و دشوار تر خواهد شد.