مهمترین نقشه و هدف دشمن القاء نا امیدی از كارآمدی نظام اسلامی است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: مهمترین نقشه و هدف دشمن القاء نا امیدی از كارآمدی نظام اسلامی است كه تا به امروز دشمن موفق نشده و بعد از این نیز مدیران و مسوولان نباید بگذارند تا دشمن موفق شود.

5cfe4ed658a45

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت بركاته ، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار عده‌ای از مبلغان اعزامی از دفتر ایشان در ماه مبارك رمضان با اشاره به حضور مردم در سالروز رحلت حضرت امام رحمت الله علیهاظهار داشتند: بیانات محكم رهبری در مقابل دشمن و ترسیم نقشه راه ایشان برای خدمت به مردم و بیان راه صحیح مقاومت، نشان از این است كه هنوز افكار امام زنده است و مردم به آن پایند هستند.

معظم‌له در ادامه فرمودند: امروز دشمن تمام توان خود را در مقابل ملت ایران بكارگرفته و با تحریم و تهدید قصد تضعیف نظام را دارد؛ اما باید توجه داشت كه چهل سال است دشمن درپی شكست ملت ایران است و از هیچ نقشه‌ای برای آزار و اذیت مردم ایران دریغ نكرده‌است.

ایشان مکر و توطئه های دشمنان را همان روش‌های گذشته اما با رنگ و لعاب جدید خواندند و گفتند: باید در مقابل این توطئه‌ها مقاومت كرد؛ این مردم با توكل به خدا راه خود را طی كردند و با مقاومت به عزت رسیدند و انشاءالله از این مرحله نیز با عزت عبور خواهیم کرد.

معظم‌له نقش مدیران را در شكست نقشه‌های دشمن مهم دانسته و فرمودند: مدیران باور داشته باشند كه با توكل به خدا و اتكا به قدرت عظیم ملت و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داخلی و توجه به فرمایشات رهبری می‌توان گام‌های بلند برداشت و به مردم خدمت كرد و سبب به‌زانو درآوردن دشمن شد.

ایشان ادامه دادند: مسوولان باید خدمت به مردم را اولویت خود بدانند، همانطوركه حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام به مالك فرمودند: «اصل و ستون دین و كسانی كه در مقابل دشمن می‌مانند همین مردم هستند.» ما این نكته حضرت را در دوران دفاع مقدس و تمام مراحل انقلاب دیدیم لذا امام (ره) فرمودند: «مردم ولی نعمت ما هستند»؛ پس خدمت به این مردم با وفا و مقاوم ایران لازم است و همه باید با افتخار و بدون هیچ منتی خدمت كنیم و هركسی به هر شكلی به مردم خدمت كرد ماجور خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی بر توجه به آرا و افكار امام راحل در حوزه‌های علمیه تاکید کرده و فرمودند: شخصیت امام و افكار ایشان كم‌نظیر است لذا بررسی و تبیین شخصیت و افكار و آثار امام برای نسل جوان بسیار ضروری می‌باشد.

ایشان گفتند: تا به امروز متاسفانه آنطور كه باید به این موضوع پرداخته نشده و صدا و سیما هم در این زمینه كم‌كاری كرده‌است. افكار و اندیشه‌های علمی و سیاسی امام، تقوا، شجاعت، ترس از خدا، زهد و پارسایی، سبك زندگی امام وده‌ها ویژگی دیگر ایشان می‌تواند برای نسل امروز الگو باشد.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با اشاره به سی سال رهبری آیت الله خامنه‌ای، ایشان را از نظر تقوا و علمیت و سیاست و ساده زیستی ممتاز خطاب کردند و فرمودند: سی سال رهبری این كشور در مقابل دشمنان كینه‌توز كار ساده‌ای نبود؛ ولی ایشان با توكل به خدا و توسل به حضرات معصومینعلیهم السلام و درایت و تدبیر توانست انقلاب را حفظ كند.