ائمه جمعه باید انقلابی باشند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به تنگناهای اقتصادی مردم، خواستار توجه مسؤولان به مشکلات جامعه شدند و گفتند: مسؤولان نباید نسبت به مشکلات بی تفاوت باشند، دشمن با راهبرد مذاکره در پی نفوذ در کشور است.

5d0f03c1cc055

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که در خوزستان و اهواز علمای بزرگ و مشعل های فروزان فقهی حضور داشته و دارند، با تجلیل از علما و نماینده ولی فقیه این استان گفتند: یکی از نهادهای بسیار مهم که زحمات فراوانی می کشد امامت جمعه است.

ایشان افزودند: بنده تجربه امامت جمعه را دارم و می دانم که پذیرفتن مسؤولیت آن کار مشکلی است چرا که مردم امام جمعه را پلی میان نظام و مردم می دانند و توقعات بسیاری دارند، امام جمعه هیچگاه نباید خسته شود چرا که شیوه رفتار و اخلاق امام جمعه بسیار تأثیرگذار است.

معظم له با بیان این که مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس دفاع بالاترین ایثار را کردند، اظهار داشتند: هیچ استانی به اندازه خوزستان در دفاع مقدس نقش آفرینی نکرد و مردم این استان حق انقلاب را ادا کردند، خوزستان دارای مردمی با همت، با غیرت و شجاع است.

ایشان ادامه دادند: انقلابی بودن و درک حقایق انقلاب از ویژگی های امام جمعه تراز انقلاب است، اخلاق و تواضع از دیگر ویژگی های ائمه جمعه است چرا که با اخلاق و تواضع می توانند در میان مردم تأثیرگذار باشند، مردم کسی را می خواهند که به فکر آن ها باشد و جامعه باید این موضوع را حس کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تأکید کردند: ائمه جمعه باید مراقب باشند تا عظمت این جایگاه حفظ شود چون این جایگاه منتصب به مقام ولایت است، امام جمعه باید انقلابی باشد و منطقه ای كه تحت مدیریت اوست را باید انقلابی نگه دارد و با استدلال و منطق و اخلاق نیكومردم را نسبت به انقلاب خوش بین نگه دارند.

ایشان تصریح کردند: اولویت کاری امام جمعه باید كار فرهنگی و آگاهی دادن سیاسی و تبیین آثار و بركات انقلاب است باشد و باید حفظ جایگاه علمای بلاد را داشته باشند و متقابل علما هم باید این جایگاه را تقویت و درجذب حداكثری تلاش کنند، امام جمعه نباید از مشكلات مردم غفلت كند بلکه باید همیشه در كنار مردم بوده و مردمی باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به تنگاهای اقتصادی مردم، خواستار توجه مسؤولان به مشکلات مردم شدند و ابراز داشتند: مسؤولان باید غمخوار مردم باشند و مشکلات را حل کنند نه این که بی تفاوت باشند.

ایشان عنوان کردند: گاهی برخی مردم تصور می کنند که مراجع و حوزویان متوجه مشکلات نیستند و تذکر نمی دهند در حالی که از مشکلات مردم آگاهی داریم و تذکر می دهیم اما مسؤولان توجه نمی کنند، مردم در مضیقه هستند و گرانی، بیکاری و فقر زندگی آنان را در تنگنا قرار داده است اما متأسفانه برخی مسؤولان توجهی ندارند.

معظم له خاطرنشان کردند: مردم به روحانیت پناه می برد و روحانیت باید جامعه را هدایت و اداره کند، روحانیت همواره در کنار مردم بوده است و مشاهده کردیم که طلاب و علما در حوادث حتی بیل در دست می گیرند و کمک حال آسیب دیدگان می شوند.

ایشان اضافه کردند: باید مراقب نفوذ سعودی ها و سلفی ها در استان خوزستان باشیم، البته مردم آگاه هستند و در صحنه حضور دارند اما باید مراقبت های لازم انجام شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا گفتند: مردم عزت، عظمت و کرامت را دوست دارند و در این راه ایثار کردند و بعد از سخنان عزت آفرین رهبر معظم انقلاب شاهد خوشحالی مردم و جامعه بودیم.

ایشان افزودند: باید روحیه عزت خواهی و استقلال مردم حفظ شود، دشمنان اسلام و انقلاب مانند آمریکا و اروپایی ها که سردمدار استکبار هستند هیچگاه با ایران کنار نمی آیند، اگر این کشورها دم از توافق و برجام زده و می زنند دلشان برای ایران نسوخته بلکه به دنبال نفوذ در کشور بوده و هستند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به تحولات فرانسه اظهار داشتند: رییس جمهور فرانسه و آمریکا می گویند باید وضع ایران را درست کنیم در حالی که اگر می توانند باید وضع خودشان را اصلاح کنند، بیدار کردن و آگاه کردن مردم نسبت به تحولات از وظایف مهم روحانیت است.