معلمان تکریم مادی و معنوی شوند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دانش آموزان را امانت الهی در آموزش و پرورش دانستند و تأکید کردند که تربیت دانش آموزان بر اساس مبانی دینی باشد.

e91027b4-b167-4390-a897-84f4086aa902

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان عصر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در نظام اسلامی قبول کردن سمت به ویژه در سطح بالا توفیقی از جانب خداوند است، گفت: مسؤولیت آموزش و پرورش و تعلیم وتربیت از جهت کمیت افراد و کیفیت کار در درجه عالی اهمیت قرار دارد و مسؤولان آن باید متوجه این موضوع باشند.

وی افزود: مسأله تعلیم و تربیت کاری وسیع و سرنوشت ساز است و مسؤولان باید بدانند که چه کار عظیمی را بر عهده گرفته اند و بر اساس لوازم آن حرکت کنند، دانش آموزان امانت های الهی برای تربیت و تعلیم هستند و باید امانت را به خوبی ادا کنیم و وظایف را به درستی انجام دهیم.

معظم له با بیان این که باید معارف الهی برای دانش آموزان تبیین شود، اظهار داشتند: تعلیم و تربیت دانش آموزان باید بر اساس آموزه های دینی و اسلامی باشد، تربیت کاری دقیقی است که به مراقبت و تداوم نیاز دارد تا در عمق روح و جان انسان نفوذ پیدا کند.

ایشان ادامه دادند: اسلام ارزش هایی دارد که به عنوان معروف شناخته می شود و باید نسبت به آن ها اهتمام داشت، آموزش و پرورش باید به اهمیت کار خود واقف باشد و بداند که اگر کسی تربیت کند بالاترین کارها را انجام داده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که سطح همه دانش آموزان یکسان نیست، ابراز داشتند: اگر شناخت دقیقی از دانش آموزان وجود داشته باشد می دانیم که باید برای تربیت آن ها روش مخصوصی به کار گرفته شود.

ایشان عنوان کردند: اگر از استعدادها درست بهره برداری شود شاهد پیشرفت بیشتری در جامعه خواهیم بود، آموزش و پرورش باید استعدادها را درست بشناسد و این استعدادها را جهت دهی کند، نسل های جوان انقلاب بسیار با استعداد هستند و آمادگی خدمت به اسلام و انقلاب را دارند و باید از آن ها استفاده شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت کار معلمی و تربیت دانش آموزان خاطرنشان کردند: معلمی کار دقیقی است و معلمان باید با دقت و صبر وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، معلمان باید مورد تکریم مادی و معنوی قرار گیرند تا تشویق شوند و کارهای خود را به خوبی انجام دهند؛ باید جامعه برومندی بسازیم تا در تراز نظام اسلامی باشد.