مراقب باشیم جایگاه قم تنزل پیدا نکند؛ قم باید در جهان نمونه باشد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن برای ضربه زدن به قم، خواستار هوشیاری مسؤولان برای عدم تنزل جایگاه این شهر مقدس شد.

IMG-3352x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع ظهر امروز در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان این که قم از جهات متعددی دارای اهمیت ویژه است، گفتند: قم آشیانه اهل بیت(ع) است که اهمیت این شهر را دو چندان می کند.

ایشان افزودند: قم همواره پایگاه علم و دانش بوده و محدثان زیادی در این شهر مقدس بوده اند، در روایات داریم که در آخرالزمان صدای اسلام از قم به کل جهان می رسد و علم از این شهر منتشر می شود.

معظم له با بیان این که اگر کسی می خواهند کنه انقلاب را ببیند باید قم را مشاهده کند، اظهار داشتند: با توجه به این جایگاه ویژه، دشمن سرمایه گذاری زیادی انجام می دهد تا این شهر را منفی نشان دهند و رهبر معظم انقلاب به همین دلیل هشدارهایی را مطرح فرمودند.

ایشان ادامه دادند:  باید منویات رهبر معظم انقلاب با جدیت پیگیری شود، با تقویت امر به معروف و نهی از منکر می توان کارها را مدیریت کرد و اجازه نداد که قم از جایگاه رفیع خود تنزل پیدا کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که قم نه تنها در ایران بلکه در جهان باید نمونه باشد، ابراز داشتند: جلوگیری از خدشه وارد شدن به قم کار یک نفر نیست بلکه همه مسؤولان باید همکاری کنند.

ایشان عنوان کردند: باید از قم شهری نمونه در همه جهات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسازیم چرا که قم خاستگاه انقلاب اسلامی بوده  و حوزه علمیه قم در این شهر مقدس مستقر است؛ بنابراین همه باید احساس مسؤولیت کنند و پای کار باشند تا قم آسیب نبیند.