فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری ها از بین می رود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر لزوم پیگیری از بیماری ها گفتند: اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود 50 درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می یابد.

IMG_4250x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع عصر امروز در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی به جامعه گفتند: در روایات از شغل طبابت تمجید زیادی شده است که اهمیت و جایگاه آن را نشان می دهد.

ایشان افزودند: فقاهت و طبابت از علوم مهم و مورد توجه دین و اهل بیت(ع) است، در هر علم و کاری نیت انسان بسیار مهم است و اگر نیت و کار انسان برای خدا باشد علم و کار انسان مفید خواهد بود اما اگر تنها جنبه مادی در نظر گرفته شود ارزش کار بسیار پایین است.

معظم‌له با بیان این که همه کارها در نظام اسلامی در همه بخش ها باید با نیت الهی و توأم با تقوا باشد، اظهار داشتند: هر چه تقوای انسان بالاتر باشد انسان در نزد پروردگار جایگاه و کرامت بیشتری خواهد داشت.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی توصیه های پزشکی در دین ادامه دادند: بر اساس روایات کسی که به کم خوردن عادت داشته باشد سالم تر خواهند ماند و قلب انعطاف پذیری خواهد داشت اما اگر کسی پرخوری کند سلامت خود را از دست خواهد داد و دچار قساوت قلب می شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به تأثیر ورزش در دفع امراض ابراز داشتند: اگر فرهنگ ورزش در جامعه ترویج شود بسیاری از بیماری‌ها از بین خواهد رفت، اگر ورزش در جامعه فرهنگ همگانی شود 50 درصد از مراجعات به پزشکان کاهش می یابد.

ایشان عنوان کردند: اسلام به همه ابعاد زندگانی انسان توجه دارد و دستورهای مهمی برای سلامت انسان بیان کرده که باید مورد توجه همه اطبا باشد.