ائمه جمعه خادم مردم باشند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: ائمه جمعه باید متواضعانه و کریمانه با مردم برخورد کنند، ائمه جمعه پلی بین نظام اسلامی و مردم هستند.

IMG_6518x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مد ظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع امروز در دیدار ائمه جمعه استان قم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت دهه بصیرت گفتند: امام راحل با قاطعیت هشدار می دادند که اگر علما سکوت کنند دشمن برنامه های بیشتری برای سرکوب اسلام و مسلمان طرح ریزی می کند اما این فریادها مردم را بیدار کرد.

ایشان افزود: طاغوتیان سعی کردند که با تبعید امام فضای اسلامی و انقلابی را تغییر دهند اما امام با بیانیه ها و فرمایشات خود مردم را رهنمود می کردند، ائمه جمعه وظیفه دارند که حوادث را تبیین و تحلیل کنند و نتیجه درستی به جامعه ارائه دهند.

معظم‌له با بیان این که ائمه جمعه همواره باید با مردم و در میان آن ها باشند، اظهار داشتند: ائمه جمعه باید احتیاجات و نیازهای مردم را درک کرده و تا جایی که می توانند برای دفع دغدغه های تلاش کنند.

ایشان مردم را ستون دین دانستند و ادامه دادند: همواره باید این مردم را بیدار و آماده نگه داشت، حضرت امام هم ابتدا مردم را آگاه و هوشیار کردند تا انقلاب به پیروزی برسد، مردم عزت و کرامت خود را از دست داده بودند اما امام آن ها را بیدار کرد و به میدان آورد و انقلاب به پیروزی رسید.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به وقایع 19 دی 56 ابراز داشتند: 17 دی ماه مطلب توهین آمیزی نسبت به امام راحل نوشته شد و سعی داشتند عظمت امام را بشکنند تا حرکت انقلابی از بین برود.

ایشان عنوان کردند: شب هجدهم دی سال 56 همه مراجع فعلی و علمای دیگر به منزل بنده آمدند تا تصمیم بگیریم چه برخوردی باید داشته باشیم، برخی پیشنهاد کردند که در درس درباره این موضوع صحبت شود، بنده و عده دیگری پیشنهاد کردیم که دروس و بازار قم باید تعطیل شده و حرکت جدی صورت گیرد تا دشمن بداند که حوزه زنده است و در برابر این جریان ساکت و آرام نمی ماند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: این پیشنهاد مورد قبول واقع شد و علما نزد مراجع آن روز رفتند، در روز نوزدهم اجتماع باشکوهی تشکیل شد و مردم به توهین به امام اعتراض داشتند و بنده درباره حکومت اسلام و مدیریت ولایت فقیه سخنرانی کردم.

ایشان اضافه کردند: باید فرهنگ و افکار امام را به درستی بفهمیم و درست برای جامعه منتقل کنیم، ائمه جمعه باید فکر ولایت را بشناسند و تحلیل درستی از مسائل به مردم ارائه دهند، مردم برای پیروزی و استمرار انقلاب جان و خون دادند و امروز وظیفه ما بسیار سنگین است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه گفتند: بعد از سخنرانی در اجتماع مردم بنده را دستگیر و از قم به خلخال تبعید کردند، مردم حق بزرگی گردن ما و انقلاب دارند چرا که از هیچ فداکاری و جانفشانی در مسیر انقلاب اسلامی دریغ نکردند.

ایشان افزودند: ائمه جمعه باید متواضعانه و کریمانه با مردم برخورد کنند، ائمه جمعه پلی بین نظام اسلامی و مردم هستند و باید در رفتار و گفتار و تواضع خادم مردم باشند و درب منزل و محل کار خود را بر مردم باز نگه دارند.

معظم له با بیان این که همیشه باید هوشیار و آگاه باشیم، اظهار داشتند: دشمن همیشه در کمین است و وظیفه ما این است که با دشمن مبارزه کنیم و در صحنه حضور جدی داشته باشیم.

ایشان با انتقاد از سیاست های غرب ادامه دادند: غربی ها و صهیونیست ها سعی کردند که سطح عظمت حاج قاسم سلیمانی را پایین بیاورند و کسانی که تروریست هستند می گویند نمی خواهیم اجازه دهیم جنگ شود، باید مراقب بوده و در راه حق ثابت و محکم باشیم.