با یاد مرگ سرکشی‌های نفس را سرکوب کنیم

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که هواهای نفسانی انسان را ذلیل می‌کند، گفتند: انسان باید کاری کند تا همیشه زنده بماند، باید با یاد مرگ سرکشی های نفس را سرکوب کنیم.

IMG_6772x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به معارف ناب نهج البلاغه به بیان توصیه های اخلاقی پرداختند و گفتند: پدران باید فرزندان خود را نصیحت کنند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

ایشان با اشاره به نامه امیرمؤمنان به امام حسن(ع) افزودند: نصیحت کردن و وعظ در اسلام مقام بالایی دارد و به آن توصیه شده است، حضرت به فرزند خود می فرماید دلت را به موعظه احیا کن چنانکه باران بهاری زمین را زنده می کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که انسان باید دل خود را با معارف دینی قوی و محکم کند، اظهار داشتند: به فرموده امیرمؤمنان انسان باید دل خود را با حکمت نورانی کند؛ باید توصیه های مهم حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

ایشان ادامه دادند: حکمت اصول و زیر ساخت هایی است که مطالب علمی و دینی بر آن استوار شده است، کسی که زیر ساخت ها و ریشه ها و ارزش های اسلام را بداند و بر اساس آن عمل کند نورانی خواهد شد و پیشرفت خواهد کرد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان این که هواهای نفسانی و گناه انسان را ذلیل می کند، ابراز داشتند: انسان باید کاری کند تا همیشه زنده بماند، باید با یاد مرگ سرکشی های نفس را سرکوب کنیم و اجازه ندهیم ما را به هر سمتی که خواست ببرد.

ایشان عنوان کردند: انسان باید از گذشته و تاریخ عبرت بگیرد و تا تحولات و جریانات را بداند و درست عمل کند.