روحیه مقاومت و دشمن شناسی تقویت شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به رسالت های روحانیت در عصر انقلاب اسلامی تأکید کردند که روحیه مقاومت و دشمن شناسی باید در حوزه و جامعه تقویت شود.

IMG_0199x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع ظهر امروز در دیدار فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی رسالت علما و روحانیت سنگین تر شد، گفتند: باید وظایف خود را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم.

ایشان با تأکید بر لزوم شناخت زمان و اقتضائات آن افزودند: بر اساس روایات انسان عاقل و خردمند باید زمان و وظیفه خود را بشناسد و در راستای انجام وظیفه گام بردارد، امام صادق(ع) می فرماید کسی که با زمان خود آگاه باشد هرگز گرفتار شبهات نمی شود و راه خود را درست تشخیص می دهد.

معظم له با بیان این که در جامعه اسلامی باید گروه هایی وجود داشته باشند تا مردم را به خیر و سعادت دعوت کنند، اظهار داشتند: سابقا کار علما به درس و بحث محدود می شد اما با پدید آمدن انقلاب اسلامی وظایف روحانیت بیشتر شد و علما باید برای دستورات الهی و مقابله با دشمن قیام کنند.

ایشان ادامه دادند: علمای شیعه وظیفه دارند در برابر تهاجمات دشمنان اسلام به ویژه هجمه های فکری و اعتقادی ایستادگی کنند، این که اسلام بر فقاهت تأکید می کند یعنی باید ابعاد گوناگون دین را به درستی بشناسیم و برای جامعه تبیین کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که ارشاد جامعه وظیفه روحانیت است، ابراز داشتند: هدایت افراد کار بسیار مهمی است که نیازمند علم و اخلاق است و پیامبر و اهل بیت(ع) بر آن تأکید ویژه ای دارند.

ایشان عنوان کردند: مردم در انقلاب اسلامی همه دارایی خود را به میدان آوردند و داشته های خود را فدا کردند، ما شهدای فراوانی دادیم تا انقلاب به قدرت به پیش برود و امروز در برابر این شهدای عزیز مسؤول هستیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تجلیل از خدمات تیپ 83 امام صادق(ع) خاطرنشان کردند: حوزه و حوزویان باید دشمن شناس باشند و بدانند که چگونه با کیدها و توطئه های آن مقابله کنند، طلاب باید با افکار و مبانی انقلاب و امام راحل مأنوس بوده و آشنایی داشته باشند.

ایشان اضافه کردند: برخی جریانات اخیر در منطقه خیلی ناراحت کننده است، کشورهای مسلمان باید متحد شده و در برابر توطئه های دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کنند نه این که با خود درگیر شوند و اجازه دهند دشمن نفوذ کند.

معظم له با تأکید بر این که روحیه استقامت و مقاومت جامعه تقویت شود، گفتند: درگیری حق و باطل همواره ادامه خواهد داشت و در این پیکار سرنوشت ساز نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.