دیدار مسئولان گروه های جهادی طلاب با معظم له

وضعیت اقتصادی ومعیشت حاکم برکشور فقط مربوط به تحریم نیست بلکه عدم مدیریت و نظارت نیز تأثیر فراوانی بر آن دارد.
رهبری در این سالهای اخیر شعارهای سال را متمرکز بر مسائل اقتصادی کرده و راهکارهایی جهت حمایت از تولید و کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی قرار دادند منتهی باید پرسید مسئولان چه مقدار به آن عمل نمودند.
اعتماد مجدد به امریکا و غرب با خیانت ها وعهدشکنی های مکرر قابل پذیرش نیست.

aghg-4

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی در دیدار با یکی از مسئولان گروه های جهادی طلاب با اظهارنگرانی شدید از وضعیت معیشت مردم فرمودند:

ما مکرر گفتیم مسئولان همه مسائل کشور را با تحریم گره نزنند، ولی واقع مطلب اینست که هیچ نظارتی در بازار وجود ندارد و قیمت ها بدون نظارت بالا می رود و گاهی که خودم برای خرید می روم می بینم دو مغازه مجاور هم یک جنس از یک شرکت را با دو قیمت متفاوت عرضه می کنند و یا محصولات داخلی را از کشاورزان زحمت کش به قیمت بسیار کم خریداری می کنند ولی به دست مصرف کننده با قیمت بالا می رسد.این کار دیگر ربطی به تحریم ندارد. باید نظارت و اشراف باشد و یک مدیریت صحیحی صورت بگیرد.

تجربه نشان داد ما با همین نیروهای جوان و با همین امکانات می توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم البته عده ای بدنبال القاء این مطلب هستند که راه نجات سازش با امریکا و غرب است، در حالی که دیدند امریکا چه کرد مگر عده ای دنبال همین سازش نبودند و به دنبال آن نرفتند؟ ولی برای همه آشکار شد امریکا با قرار داد رسمی تأیید شده خودشان چه کرد و همه چیز را زیر پا گذاشت ، اعتماد مجدد به امریکا وغرب با این خیانتها و بد عهدی ها قابل پذیرش نیست و باید بجای دل دادن به غرب و امریکا به نیروهای خودی اعتماد کرد البته نه به این معنا که با دنیا قهر باشیم  بلکه با در نظر گرفتن عزت مان با کشورها ارتباط برقرار می کنیم که در این میان رژیم صهیونیستی وامریکا مستثنی هستند.

معظم له در ادامه به اهمیت جایگاه ولایت فقیه پرداخته و فرمودند: در این سالهای اخیر رهبری شعار سال را معمولا اقتصادی بیان می فرمودند و نقشه راه برای اجراء مسئولان بیان داشته اند؛ از جمله حمایت از کالای ایرانی ، حمایت از تولید داخلی،جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، اما باید دید آیا مسئولان به وظایف خود عمل کرده اند؟

ایشان در ادامه بیان داشتند: بنده توصیه می کنم مسئولان از جمله دولت و مجلس هرچه سریعتر به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کنند، نظارت جدی در بازار انجام شود و به کمک هم از این مشکلات انشاءالله عبور کنیم.

مردم به ما نامه می نویسند که چرا مراجع تذکر نمی دهند، درحالی که مراجع و رهبری معظم مکرر تذکر داده و مسئولان را به خدمت به مردم توصیه می کنند.

معظم له در پایان اشاره فرمودند: بنده به عنوان یک طلبه از حوزه قم خصوصی و عمومی از مسئولان خواستم و خواهش کردم به این مردم خدمت کنید، این مردم همیشه درصحنه بودند و هستند، این مردم زیر بار ذلت نرفته و نخواهند رفت، این مردم انقلابی هستند نظام و رهبری را دوست دارند منتهی مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را ناراحت کرده که باید همه کمک کنند تا ان شاء الله به زودی این مشکلات حل شود.