دیدار وزیر محترم کشور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی با معظم له

وضعیت موجود معیشتی مردم نگران كننده است مسئولان فكری كنند/بدانید اصل مردم هستند و باید قدر این مردم را دانست.

IMG_2578

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته صبح پنجشنیه 20 اسفند 99 در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با ایشان ، با تبریک مبعث رسول مکرم اسلام و یادآوری اهمیت و خاص بودن روز مبعث در تمام روزهای دنیا گفتند: آنچه از سوره علق برداشت می شود اعجاز فرستادن این پیامبر و عظمت انسان است. به فرموده امام رضا علیه السلام در مناظرات خود با علمای ادیان دیگر که پیامبر را معرفی فرمودند پیامبر را یتیم و فقیر و امی معرفی کردند. در بین مردمی که در ضعیف ترین منطقه دنیا بودند اعجاز ایشان همان تربیت مسلمانان بی‌نظیر و اعتلای اسلام است که همه اینها به دست پروردگار عالم صورت گرفته است .
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قدرت الهی که انسان را از خون بسته شده به وجود آورده است افزودند: چنان انسانی را خداوند مورد تکریم الهی قرار داده و این همه قدرت و نعمت به امر الهی به امانت به انسان داده شده است.
معظم له با بیان اینکه بین شاعران، جناب سعدی اشعار زیبایی در توصیف مناقب حضرت محمد(ص) دارند که در نهایت می گوید هیچ گاه نمی توان به درستی حضرت را توصیف و تعریف نمود که این ها همه نشانه نعمت الهی در اعطای پیامبر با عظمت و هدایتگر به همه انسانها است.
حضرت آیت الله نوری همدانی مد ظه العالی با تاکید بر اینکه هیچ نعمتی خداوند به انسان نداده مگر این که مسئولیتی در برابر وجود دارد افزودند: هر چه نعمت بزرگ تر باشد مسئولیت آن بالاتر است و روز قیامت مورد سوال واقع می شود. انسان سه نوع مسئولیت دارد؛ اول مسئولیت شخصی و فردی که انسان باید در هر حالی خودسازی کند. اهتمام به امور مسلمین و مسئولیت اجتماعی انسان که موجودی اجتماعی است دومین مسئولیت مورد تاکید و سفارش ، در دین اسلام است
ایشان همچنین افزودند: مرزهای جغرافیایی ملاک مسئولیت اجتماعی مسلمانان نیست و مسئولیت مسلمانان فراتر از مرزهای جغرافیایی است بیان داشتند: به همین دلیل در مقابله با دشمنان تکفیری صهیونیسم و آمریکا همه ما وظیفه سنگینی داریم .
حضرت آیت الله نوری همدانی مد ظه العالی با اشاره به اینکه سومین مسئولیت ما مسئولیت شغلی است گفتند: شغل هر کس برایش مسئولیت آفرین است. امیر المومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه مسئولیت را وسیله امرار معاش نمی‌دانند بلکه امانتی مهم معرفی می فرمایند. امام صادق علیه السلام می فرمایند امنیت، عدالت و فراوانی نعمت اموری است که مردم به آن محتاجند و باید مسئولینی که قدرت دارند آنها را در نظر بگیرند که در همه جهات باید وجود داشته باشد وگرنه زندگی مردم مختل می شود.
مرجع عالیقدر جهان تشیع داشتن مسئولیت را در جامعه امروز بسیارمهم توصیف كرده و افزودند: امروز كسانی كه دارای منصب هستند باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و فقط به فكر خدمت به این مردم باشند. ایشان مسئولیت را امانت دانسته و بهره مندی از این امانت را برای خدمت به مردم خواستار شد.
حضرت آیت الله نوری همدانی مد ظله العالی با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه امیرالمومنین به مردم داری مسئولین گفتند: فراموش نكنید اصل همین مردم هستند این مردم بودند که ٨ سال جنگ را اداره كردند. این مردم هستندكه فردا در انتخابات باید حضور پیدا كنند پس تا می توانید خدمت كنید. با مردم داری مسئولین مردم به حضور در انتخابات تشویق خواهند شد در همین راستا اولین کار مسئولین برداشتن فقر ظلم و جهل از جامعه است تا ستون دین و اجتماع مسلمانان که همین مردم هستند باقی بماند. امروز وظیفه ما سنگین است و باید مسئولین به آن اهتمام کامل داشته باشد.

معظم له با اظهار ناراحتی و نگرانی از وضعیت معیشتی مردم، فراوانی نعمت و داشتن مدیری خیرخواه را لازمه هر جامعه خوب دانسته و افزودند: کمک افرادی که درآمد و حقوق بالایی دارند به مردمی که در اثر کرونا دچار فقر مضاعف شده‌اند کار بسیار با ارزش و گره گشا در کشور است. مسئولین نباید امروز بین خود و مردم حجابی قرار دهند و مردم را نباید نامحرم بدانند بلکه با رویی گشاده باید از مردم که ولی نعمتان ما هستند استقبال و برای حل مشکلات تلاش کنند.