دیدار وزیر ورزش و جوانان با معظم له

وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند و سعی کند چالش های پیش روی آنها را از میان بردارد.

7427b29f-4f22-4c49-b9c5-a930d6898563

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع صبح امروز در دیدار وزیر ورزش و جوانان بیان داشتند: خداوند متعال در آیات مختلف از قرآن کریم، از مردم می خواهد که عزت اسلام و مسلمانان را به دنیا نشان دهند. خداوند این توفیق را به شما داده است که عظمت اسلام را به دنیا نشان دهید.

ایشان افزودند: خداوند در قرآن می فرمایند: هیچ گاه سست نشوید و اندوه به خود راه ندهید و چنانچه ایمان داشته باشید خداوند روز به روز بر عظمت مسلمین می افزاید.

مرجع تقلید شیعیان بیان کردند: اقدامات شما در کشتی فرنگی سبب سربلندی ایران و مسلمانان شد؛ مجددا به شما تبریک می گوئیم که سبب سربلندی ایران و اسلام و نظام شد و انشاء الله هرچه بهتر برقرار باشد.

ایشان افزودند: بنده 96 سال سن دارم و از 80 سال قبل ورزش را ترک نکرده ام و امروز هرچیزی که دارم از ورزش دارم. ورزش دارای فواید و اصول متعددی است لذا هرچه برای جوانان و مردم اهمیت ورزش را بازگو کنید، بجاست.

آیت الله نوری همدانی بیان کردند: خداوند عضلات قلب را به گونه ای آفریده است که اگر حرکات منظم و مداوم داشته باشند، نشاط و شادابی خود را حفظ می کند اما اگر این حرکات نامنظم شد، به تدریج، این عضلات سست و زمینه بروز انواع بیماری ها می شود.

ایشان ادامه دادند: تغذیه، خواب و ورزش هرسه برای سلامتی انسان مهم است؛ پرخوری سبب ضعیف شدن بدن و کاهش سلامت قلب می شود اما کسی که غذا کم می خورد، از شادابی بیشتری برخوردار است. همچنین خواب مناسب سبب صحت بدن است و رابطه مستقیمی با تغذیه دارد.

آیت الله نوری همدانی به موضوع جوانان اشاره کرده و گفتند: در روایات داریم که پیامبر اکرم (ص) به جوانان اهمیت می دادند و آنها هم با پیامبر اسلام همکاری می کردند.

ایشان بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند و سعی کند چالش های پیش روی آنها را از میان بردارد.