دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با معظم له

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با رییس مجلس عنوان داشتند: باید معیشت مردم را اولویت نخست خود قرار دهد.

WhatsApp Image 2021-10-21 at 11.45.06

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم استان قم یکی از نعمت های بزرگ پروردگار برای انسان را توفیق دانستند و عنوان کردند: مجلس در راس امور بوده و نمایندگان مجلس انتخاب شدند تا در تمامی کارها توفیق خدمت رسانی به مردم را داشته باشند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه افزودند: شغل مسئولین یک امانتی است که به آن ها سپرده شده و نمایندگان مجلس در برابر میلیون ها انسان مسئولیت دارند و این نمایندگان باید به کار خود نه از جنبه امرار معاش، بلکه از جنبه خدمت به مردم نگاه کنند.
معظم له با اشاره به نامه 53 حضرت امیر(علیه السلام) در نهج البلاغه مطرح کردند: عدالت نورچشم گردانندگان مملکت بوده و مالک بداند که ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند؛ ای مالک همیشه باید توجهت به مردم باشد.
ایشان ابراز کردند: حضرت امیر(علیه السلام) به مالک بیان می کنند که میان خود و مردم حجاب قرار نده و لازم است این عبارات یک تابلویی در مقابل چشمان مسئولان باشد.

WhatsApp Image 2021-10-21 at 11.45.05
آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفتند: معیشت مردم بسیار مهم است و کمتر کشوری را می بینیم که ارزش پول آن به اندازه ما کاهش یافته باشد و این یکی از مسائل مهم امروز کشور به حساب می آید.
معظم له با اشاره به وضعیت معیشتی مردم اضافه کردند: متاسفانه امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کند و این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت نخست خود قرار دهد.
مرجع تقلید شیعیان بیان کردند: امام به مالک بیان می کنند که خدا را در برابر مردم ضعیف در نظر بگیر؛ برای فقیر و محتاج و درمانده ای که در نقطه دوری مثل سیستان و بلوچستان قرار دارد به همان میزان مسئولیت داریم که در همسایگی ما قرار داشته باشد.
ایشان تاکید کردند: چند سال است که ما می گوییم این دیرکرد بانک ها ربا و حرام بوده و امیدواریم مجلس برای حل این مسئله اقدام کند؛ تنها تصویب کافی نبوده و در اجرا هم لازم است این موارد رعایت شود.
ضمنا در این دیدار حجت الاسلام ذوالنوری و دکتر امیر آبادی نمایندگان مردم محترم استان قم جناب دکتر قالیباف را نیز همراهی کردند.