دیدار رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان با معظم له

لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف الدین و امام موسی صدر را متجلی می کند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند

c714338b-4050-46e0-8c9d-895dca4d754a

لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است؛ بویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع امروز بعد از ظهر در دیدار رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) بیان کردند: در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده شده است که از جهات فکری و فرهنگی، استراتژیکی، جهادی، اطلاعاتی و اقتصادی همواره آمادگی داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی افزودند: دوست داشتن و در مرحله بعد پیروی از ائمه اطهار(ع) براساس حدیث ثقلین و روایات دیگر واجب است.

معظم له ائمه اطهار(ع) را به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان نموده و افزودند یکی از مهم ترین درس های ائمه معصومین اتحاد و ظلم ستیزی است و باید مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در سایه وحدت  سر لوحه کار مسلمین جهان باشد.

معظم له با اشاره به سفرهای متعدد خود به لبنان بیان داشتند: لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف الدین و امام موسی صدر را متجلی می کند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند، ماهم خدمت شما هستیم و باید بیدار باشیم.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است؛ بویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ گفتند: نقشه دشمنان، امروز این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و توطئه های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می بینیم.

ایشان بیان کردند: وظیفه امروز ما این است که در برابر دشمن به گفتار و نوشتار اکتفا نکنیم بلکه باید حرکت کنیم و الا دشمن با صرف تجهیزات و سرمایه ها روز به روز نقشه خود را عملی تر کرده و قوی تر شده و ما ضعیف تر می شویم.

معظم له با بیان اینکه تقویت مقاومت وظیفه امروز ماست، تاکید کردند: باید برای تقویت مقاومت بویژه در سوریه به میدان بیائیم.

ایشان با بیان اینکه صهیونیست ها نماینده غرب در منطقه هستند، بیان داشتند: تا صهیونیست ها در فلسطین هستند، کشورهای خاورمیانه راحتی و آسایش نخواهند داشت. اولین کار ما باید از بین بردن صهیونیست ها و تامین حقوق ملت فلسطین باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در پایان با بیان اینکه باید قدرت خود را به استکبار نشان دهیم، گفتند: تنها در سایه وحدت است که می توان بر دشمن پیروز شد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم.