دیدار آیت الله سید ریاض حکیم با معظم له

نقش خاندان حکیم در دفاع از اسلام در زمان حکومت صدام بسیار برجسته می باشد/جریان افغانستان و کشتن شیعیان و کشتار مردم بی دفاع یمن اتفاقات کوچکی نیست

4d324d17-6d93-487f-9c8f-24d1a74c3cb7

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با سید ریاض حکیم فرمودند : یکی از موضوعات بسیار مهم که لازم است اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند علماء چه می گفتند و در مقابل جریان های استبداد و استکبار چگونه مجاهدت می کردند و به چه شکل برای دفاع از اسلام در مقابل زورگویان ایستادگی می کردند.

معظم له در ادامه با اشاره به تلاش های علماء در جهت حفظ و نشر دین اسلام افزودند:متاسفانه دشمنی با اسلام و جریان های اسلام ستیز در هر زمانی وجود دارد منتهی شکل آن در هر دوره ای عوض می‌شود، از این رو علماء بایستی همیشه در میدان باشند و هیچوقت منزوی نباشد و باید فداکاری های علماء برای مردم شرح و بسط داده شود.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اهمیت جایگاه مرجعیت اشاره نموده و افزودند: در زمان حکومت صدام نقش علماء و بویژه خاندان حکیم، که از خاندان علم و فقاهت و از برجستگان حوزه علمیه نجف محسوب می‌گردند در هدایت مردم و دفاع از اسلام و زنده نگهداشتن فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) بسیار برجسته می باشد و آنان در این راه شهداء فراوانی دادند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اوضاع مسلمانان در گوشه و کنار جهان فرمودند: متاسفانه استکبار جهانی هر روز به شکلی بر علیه اسلام و مسلمانان فتنه به راه می اندازد. طراحی نقشه ها از سوی آمریکا و با پول عربستان سعودی  از سوی رژیم کودک کش اسرائیل اجرا می شود. شما امروز ببینید در فلسطین، در افغانستان، در بحرین و در یمن چه خبر است.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه افزودند: امروز فقط با گفتن و نوشتن کار پیش نمی‌رود، بلکه باید تمامی علماء و مردم مسلمان برای دفاع از اسلام با تمام وجود به میدان بیایند. جریان افغانستان و کشتن شیعیان و کشتار مردم بی دفاع یمن اینها اتفاقات کوچکی نیست، و وظیفه ما در قابل این جریان ها خیلی سنگین است. لذا باید ابتداء بین مسلمانان وحدت و اتحاد ایجاد شود.